Škoda představila elektrický Enyaq před měsícem, nyní auto pilně testuje bez maskování v mnoha situacích. U příležitosti otevření nové ultrarychlé stanice Ionity u Prahy pak automobilka prezentovala rychlost nabíjení novinky a my jsme dostali možnost zaznamenat nabíjecí křivku auta při nabíjení ze 17 % na 80 % a zároveň také podrobně prozkoumat interiér auta na denním světle. Jednalo se o Enyaq 80 se zadním náhonem a 82kWh baterií, přičemž využitelná kapacita činí 77 kWh a dojezd dle WLTP je přes 500 kilometrů. Auto je postavené na jednotné koncernové platformě MEB, nabíjecí křivka Enyaqu tak může velmi dobře ukazovat i schopnosti Volkswagenu ID.4 a dalších elektromobilů z koncernu se shodnou baterií. Zároveň je nutné ale poznamenat, že se jednalo o prototyp a finální kusy se mohou i v křivce nabíjení lišit.
Po zahájení nabíjení při 17 % se nabíjecí výkon vyhoupnul okamžitě na 120 kW, což je maximum, co Enyaq zvládne. Poznamenám, že jde o výkon se zcela studenou baterkou, protože auto na místě stálo více než hodinu. Maximální nabíjecí výkon auto drželo do 31 %, kdy se krátce výkon zvedl až na 124 kW, poté výkon začal pozvolna klesat. Při 50 % činí nabíjecí výkon 100 kW, při 60 % pak kolem 80 kW, na 70 % pak už jen zhruba 66 kW, kde se pak drží až do 80 %. Ze 14 % na 50 % se Enyaq nabil za 13 minut, na 80 % pak za půl hodinky.
Pro technicky založené uživatele přidáváme níže také screenshoty z displeje nabíjecí stanice Ionity, na kterých lze vyčíst také hodnoty napětí a proudu.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km |
Cena od | 1 364 900 Kč |