😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak rychle se nabíjí Škoda Enyaq? Podívejte se na nabíjecí křivku

15
Jak rychle se nabíjí Škoda Enyaq? Podívejte se na nabíjecí křivku
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Ze 14 % na 50 % se Enyaq na ultrarychlé stanici nabil za 13 minut
  • Maximální nabíjecí výkon činil 124 kW
  • Test proběhl s verzí vybavenou 82kWh baterií

Škoda představila elektrický Enyaq před měsícem, nyní auto pilně testuje bez maskování v mnoha situacích. U příležitosti otevření nové ultrarychlé stanice Ionity u Prahy pak automobilka prezentovala rychlost nabíjení novinky a my jsme dostali možnost zaznamenat nabíjecí křivku auta při nabíjení ze 17 % na 80 % a zároveň také podrobně prozkoumat interiér auta na denním světle. Jednalo se o Enyaq 80 se zadním náhonem a 82kWh baterií, přičemž využitelná kapacita činí 77 kWh a dojezd dle WLTP je přes 500 kilometrů. Auto je postavené na jednotné koncernové platformě MEB, nabíjecí křivka Enyaqu tak může velmi dobře ukazovat i schopnosti Volkswagenu ID.4 a dalších elektromobilů z koncernu se shodnou baterií. Zároveň je nutné ale poznamenat, že se jednalo o prototyp a finální kusy se mohou i v křivce nabíjení lišit.

Nabíjení Škody Enyaq na nové stanici Ionity u Prahy

Po zahájení nabíjení při 17 % se nabíjecí výkon vyhoupnul okamžitě na 120 kW, což je maximum, co Enyaq zvládne. Poznamenám, že jde o výkon se zcela studenou baterkou, protože auto na místě stálo více než hodinu. Maximální nabíjecí výkon auto drželo do 31 %, kdy se krátce výkon zvedl až na 124 kW, poté výkon začal pozvolna klesat. Při 50 % činí nabíjecí výkon 100 kW, při 60 % pak kolem 80 kW, na 70 % pak už jen zhruba 66 kW, kde se pak drží až do 80 %. Ze 14 % na 50 % se Enyaq nabil za 13 minut, na 80 % pak za půl hodinky.

Pro technicky založené uživatele přidáváme níže také screenshoty z displeje nabíjecí stanice Ionity, na kterých lze vyčíst také hodnoty napětí a proudu.

Průběh nabíjení Škody Enyaq iV na Ionity

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
Johny Steinwirth
Johny Steinwirth
A na kolik korun vyjde jedno takové nabití? :D
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
Cena za 1 kw , kolik je takových nabíječek v CR?, Jak dlouho bude garantovana současná CENA? Jak dlouho vydrží sit při počtu takových nabíječek v počtu 1000 ks? Tot jsou základní otázky a bez uspokojivých odpivedi to bude s nákupům eletroaut slozite a velmi, velmi dlouhodobe.
Prokop Buben
Prokop Buben
Muhehe..prototyp jako na testy NCAP..a na ujetí 500km natankuju i s placením za 5 minut a to mě litr LPG stoji cca 12 Kč. Enyjak to dá tak za "hodinku", redaktůrku? Už vidím, jak ráno odjíždím lyžovat, nebo spis po celým dnu na svahu s autem někde na parkovišti. Nene, diky, ale nedám si. Navíc nevím o kabriolet na elektriku a zavřeným autem jezdit nebudu.
Josef L
Josef L
Jezdím 4 roky v EV a mojí motivací bylo mít auto na baterie, nízké náklady na provoz, ticho v autě a zdarma parkování. Oproti stejnému autu v benzínu či naftě je úspora 2,30 Kč/km na palivu a servisu při nabíjení doma, ovšem rozdíl mezi pořizovací cenou spalováku a EV u stejného modelu je často dvojnásobný. Samozřejmě záleží pak na nájezdu a místě nabíjení. Pokud bude v budoucnu cena 10-11 Kč/kWh na veřejných nabíječkách (v zemích kolem nás už je) a na nabíječkách zdarma (kterých bude poskrovnu) bude věčně obsazeno (za pár let bude 10x více aut než dnes) pak se srovná cena na cestách s cenou auta na benzín. Pro 85% lidí je nejen EV auto za 1.2 mil. jen vlhký sen, tedy těm ostatním nezbývá než kupovat oježděné spalováky. Určitě se najde fanda, co si koupí 5-8 let staré auto s malou baterií s dojezdem 100-150 km, ale pro drtivou většinu lidí to není to, po čem touží i když by jim nájezd stačil. Dnes se všude hlásá, že budoucnost je jen v EV, ale v budoucnosti na EV nikdo nic neušetří, půjde tedy jen o místní ekologii (spaliny mimo města). Jezdím s EV rád, ale neměl bych přehnaný optimismus v tom, že to bude finančně výhodné, prostě to nebude o penězích.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze