Jak rychle se nabíjí Škoda Enyaq? Podívejte se na nabíjecí křivku

15
Jak rychle se nabíjí Škoda Enyaq? Podívejte se na nabíjecí křivku
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Ze 14 % na 50 % se Enyaq na ultrarychlé stanici nabil za 13 minut
  • Maximální nabíjecí výkon činil 124 kW
  • Test proběhl s verzí vybavenou 82kWh baterií

Škoda představila elektrický Enyaq před měsícem, nyní auto pilně testuje bez maskování v mnoha situacích. U příležitosti otevření nové ultrarychlé stanice Ionity u Prahy pak automobilka prezentovala rychlost nabíjení novinky a my jsme dostali možnost zaznamenat nabíjecí křivku auta při nabíjení ze 17 % na 80 % a zároveň také podrobně prozkoumat interiér auta na denním světle. Jednalo se o Enyaq 80 se zadním náhonem a 82kWh baterií, přičemž využitelná kapacita činí 77 kWh a dojezd dle WLTP je přes 500 kilometrů. Auto je postavené na jednotné koncernové platformě MEB, nabíjecí křivka Enyaqu tak může velmi dobře ukazovat i schopnosti Volkswagenu ID.4 a dalších elektromobilů z koncernu se shodnou baterií. Zároveň je nutné ale poznamenat, že se jednalo o prototyp a finální kusy se mohou i v křivce nabíjení lišit.

Nabíjení Škody Enyaq na nové stanici Ionity u Prahy

Po zahájení nabíjení při 17 % se nabíjecí výkon vyhoupnul okamžitě na 120 kW, což je maximum, co Enyaq zvládne. Poznamenám, že jde o výkon se zcela studenou baterkou, protože auto na místě stálo více než hodinu. Maximální nabíjecí výkon auto drželo do 31 %, kdy se krátce výkon zvedl až na 124 kW, poté výkon začal pozvolna klesat. Při 50 % činí nabíjecí výkon 100 kW, při 60 % pak kolem 80 kW, na 70 % pak už jen zhruba 66 kW, kde se pak drží až do 80 %. Ze 14 % na 50 % se Enyaq nabil za 13 minut, na 80 % pak za půl hodinky.

Pro technicky založené uživatele přidáváme níže také screenshoty z displeje nabíjecí stanice Ionity, na kterých lze vyčíst také hodnoty napětí a proudu.

Průběh nabíjení Škody Enyaq iV na Ionity

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
Johny Steinwirth
Johny Steinwirth
A na kolik korun vyjde jedno takové nabití? :D
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
Cena za 1 kw , kolik je takových nabíječek v CR?, Jak dlouho bude garantovana současná CENA? Jak dlouho vydrží sit při počtu takových nabíječek v počtu 1000 ks? Tot jsou základní otázky a bez uspokojivých odpivedi to bude s nákupům eletroaut slozite a velmi, velmi dlouhodobe.
Prokop Buben
Prokop Buben
Muhehe..prototyp jako na testy NCAP..a na ujetí 500km natankuju i s placením za 5 minut a to mě litr LPG stoji cca 12 Kč. Enyjak to dá tak za "hodinku", redaktůrku? Už vidím, jak ráno odjíždím lyžovat, nebo spis po celým dnu na svahu s autem někde na parkovišti. Nene, diky, ale nedám si. Navíc nevím o kabriolet na elektriku a zavřeným autem jezdit nebudu.
Josef L
Josef L
Jezdím 4 roky v EV a mojí motivací bylo mít auto na baterie, nízké náklady na provoz, ticho v autě a zdarma parkování. Oproti stejnému autu v benzínu či naftě je úspora 2,30 Kč/km na palivu a servisu při nabíjení doma, ovšem rozdíl mezi pořizovací cenou spalováku a EV u stejného modelu je často dvojnásobný. Samozřejmě záleží pak na nájezdu a místě nabíjení. Pokud bude v budoucnu cena 10-11 Kč/kWh na veřejných nabíječkách (v zemích kolem nás už je) a na nabíječkách zdarma (kterých bude poskrovnu) bude věčně obsazeno (za pár let bude 10x více aut než dnes) pak se srovná cena na cestách s cenou auta na benzín. Pro 85% lidí je nejen EV auto za 1.2 mil. jen vlhký sen, tedy těm ostatním nezbývá než kupovat oježděné spalováky. Určitě se najde fanda, co si koupí 5-8 let staré auto s malou baterií s dojezdem 100-150 km, ale pro drtivou většinu lidí to není to, po čem touží i když by jim nájezd stačil. Dnes se všude hlásá, že budoucnost je jen v EV, ale v budoucnosti na EV nikdo nic neušetří, půjde tedy jen o místní ekologii (spaliny mimo města). Jezdím s EV rád, ale neměl bych přehnaný optimismus v tom, že to bude finančně výhodné, prostě to nebude o penězích.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze