Jak obstojí plug-in hybridní Superb ve srovnání s dieselovou variantou?

Jak obstojí plug-in hybridní Superb ve srovnání s dieselovou variantou?
  • Největší nevýhodou je o něco menší kufr
  • Plug-in hybrid má o 27 koní větší výkon
  • Také je o 27 tisíc korun dražší
  • Návratnost investice bude záležet jen na vašem nabíjení

Včera jsme přišli se zprávou ohledně ceny elektrické Škody Citigo a dnes je čas se detailněji podívat na cenu dlouho očekávaného hybridního Superbu. Ten podobně jako koncernový Passat kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 156 koní a elektromotor o výkonu 115 koní. Kvůli lehkým ztrátám a rozdílným otáčkám při maximálním výkonu finální systémový výkon činí 218 koní a točivý moment 400 Nm.

Škoda představila plug-in hybrid Superb iV

Díky 13kWh baterii by měl Superb dojet v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Teoretická spotřeba mluví 1,5 l/100 km, z praxe ale víme, že se dá jezdit za dva litry nebo také za 8. Záleží jen a pouze na míře nabíjení a jízdním stylu. Akumulátor sídlí před zadní nápravou, v případě liftbacku zůstane na zavazadla 485 litrů a kombi přidává dalších 25 litrů.

Jak na tom je ale hybridní Superb z pohledu ceny? Pokud budeme motorizace srovnávat v nejnižší výbavě Ambition, přijde nový model Škody na 876 900 Kč, cenovka tedy není úplně nejníže. Pokud ale plug-in hybrid postavíme vedle srovnatelné dieselové varianty, rozdíl zas tak velký není. Pokud například vyberete variantu 2,0 TDI s výkonem 188 koní a automatickou převodovkou, budete potřebovat 849 900 Kč.

Škoda Superb iV (2019)

Příplatek 27 tisíc korun za 27 koní navíc se zdá fér. Navíc dostanete (minimálně po městě) úspornější a technologicky vyspělejší auto, které pravděpodobně nečekají omezení vjezdu do měst a podobně.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze