Společný evropský projekt automobilek BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group (ta se přidala později), Mercedes Benz AG a Volkswagen Group před dvěma lety narazil na neochotu členů sdružení k dalším investicím. Ionity stagnovalo a stalo se terčem čím dál častější kritiky, v níž vynikla hlasitá reakce tehdejšího šéfa Volkswagen Group Herberta Diesse. Ten svá slova na nátlak sice později odvolal, avšak pravdou bylo, že síť trpěla nejen rychle docházející kapacitou, ale i často se opakujícími výpadky stojanů. Lví podíl na tom mimochodem měli vandalové v Itálii.
Jenže Ionity v roce 2021 povzbudil nový investor. A právě v Itálii zatížené obří mírou automobilové dopravy vznikají nové nabíjecí lokality Ionity jako houby po dešti. Aktuálně jich je ve výstavbě 9 a pokrývají nečetná bílá místa podél tranzitních tahů. Desátá byla právě dokončena a napsala několik rekordů. Vyrostla na strategickém místě Affi u Verony poblíž úpatí brennerské dálnice A22 a její křižovatky s důležitou transverzální autostrádou A4 spojující nejdůležitější průmyslová centra Pádské nížiny. Významu místa odpovídají její parametry; pod solárním přístřeškem se skrývá celkem 18 stojanů, z nichž každý poskytuje nabíjecí výkon až 350 kW.
Jde o zatím největší nabíjecí hub v síti Ionity, který by měl pomoci zvládnout rostoucí nápor tranzitujících elektromobilů. Vzhledem k nedalekému jezeru Garda a skvělé dostupnosti však poslouží i místním rekreantům a navíc nabízí zázemí obchodního centra skýtajícího možnost občerstvení i hygieny. Aktuálně je v Itálii již 28 aktivních stanic Ionity, přičemž nová výstavba řeší především dosud řídké pokrytí jižní části země. Celkem je k dispozici 172 stojanů, tedy průměrně 6,1 stojanu na jednu lokalitu.
Po celé Evropě v tuto chvíli funguje již 481 stanic a rychle vznikají nové; v roce 2025 jich totiž má být přes tisíc. Posiluje se také dosud nedostatečný počet stojanů u hlavních tahů, těch je v tuto chvíli průměrně jen 4,8 na každou stanici. V Česku v tuto chvíli ke stávajícím šesti stanicím žádná nová fyzicky nepřibývá, staví se však druhá lokalita na Slovensku poblíž dálnice D1 Bratislava–Žilina v Dubnici nad Váhom.