Ionity sehnalo nového investora. Postaví dalších 600 nabíjecích míst

Ionity sehnalo nového investora. Postaví dalších 600 nabíjecích míst
Fotografie: Ionity
  • Ionity po delší stagnaci chystá velkou expanzi
  • Bude nejen rozšiřovat a zahušťovat síť, ale i zkvalitňovat služby
  • Poprvé se přidal investor, nepocházející z prostřední automobilek

Síť vysokorychlostních nabíječek Ionity bývala v poslední době kritizována za nulový rozvoj. Nebylo divu, automobilky, vlastnící tuto síť, mají aktuálně dost jiných starostí a z projektu Ionity se stalo tak trochu nechtěné společné dítě. To se právě nyní mění, nový investor BlackRock se dohodl se stávajícími vlastníky o společném nalití 700 milionů eur (17,8 miliard Kč) do rozšíření. To se má týkat jak vybudování nových nabíjecích míst, tak zahušťování a vylepšování těch stávajících. Dojde také na projekt Oasis, v jehož rámci budou vybrané nabíjecí lokality doplněny o chráněný odpočinkový prostor s uzavřenou zahradou a salonkem.

Cílem je do roku 2025 zvýšit počet nabíjecích míst ze stávajících 400 na více než tisíc a navýšit celkovou sumu přípojek z dnešních zhruba 1 500 na 7 000, tedy na více než čtyřnásobek. Nově nebudou vznikat jen podél dálnic, ale i u silnic, u velkých měst a na frekventovaných tazích. Nové stanice budou vybavovány šesti až dvanácti přípojkami místo stávajících čtyř, v plánu je rovněž navyšování kapacity těch stávajících. Modely aut, které ji podporují, budou moci využívat funkci Plug and Charge, tedy nabíjení bez nutnosti autorizace čipem či přes aplikaci.

V Česku jsou aktuálně čtyři nabíjecí stanice Ionity podél dálnic. Dvě u D1 (Nupaky a Pávov obousměrně), jedna u D5 (Beroun) a jedna nedaleko D8 v Lovosicích. Dokončuje se pátá na D2 v Ladné.

Firma BlackRock, která přinesla tolik potřebné investiční prostředky, se primárně věnuje investicím do obnovitelné energie a tímto způsobem už podpořila přes 300 projektů. Ve sdružení investorů Ionity je prvním subjektem, který není výrobcem automobilů. Ionity v současné době působí ve 24 zemích a nabízí nabíjení s 1 000V architekturou a výkonem až 350 kW. Jako jedna z mála tedy umožňuje vozům s ultrarychlým nabíjením příkonem více než 250 kW plné využití této možnosti.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze