Bok po boku s novými i staršími modely značky MG se nacházela expozice nové značky IM. Ta vznikla v roce 2020 jako jonit venture automobilky SAIC, obchodního gigantu Alibaba a technologické společnosti Zhangjiang Hi-Tech. Další z nezapamatovatelných čínských kódů znamená Intelligent Mobility (nebo také Intelligence in Motion). Výrobky, nesoucí tuto značku, mají všechno, co mají moderní čínské prémiovky mít. Výstřední vzhled, našlapanou výbavu i výzbroj a překvapivé technické parametry. Aby to však nebylo tak jednoduché, do Evropy a Jižní Ameriky budou vozy proudit skrz prodejní síť značky MG ze stejného koncernu SAIC. Některé z nich budou také na vybraných trzích přeznačeny právě na MG, což je značka, kterou si přeci jen Evropa ještě pamatuje.
IM L6 je nový prémiový sedan od MG
Automobilka IM vyrábí v současné době už tři modely nejvyšší třídy a vyšší střední třídy, v Ženevě oslavil překvapivě světovou premiéru čtvrtý, sedan vyšší střední třídy L6. Ten je dostupnější alternativou full-size sedanu L7, přesto nabízí pozoruhodné parametry. Především volbu ze dvou baterií, přičemž více, než ta základní NMC s kapacitou 90 kWh a cílovým dojezdem 600 km podle WLTP překvapí větší 100 kWh (800 km), která používá pevný elektrolyt. V nabídce budou dvě verze pohonu, zadokolka využije jeden elektromotor o výkonu 294 k, vrcholná verze pak spoléhá na čtyři poháněná kola a dva elektromotory. Zadní o výkonu 515 k a přední s mocností 272 k. Lze si vůbec představit lepší příklad inflace výkonů? Mmch, právě s tímto pohonem pokoří IM L6 stovku z klidu pod tři sekundy. A díky 800V architektuře se umí nabíjet těžko představitelným příkonem až 396 kW.
To byl také důvod, proč jsme do stánku IM nakoukli. A proč jsme si prohlédli proudnicový sedan IM L6, i když jen zvenčí; do interiéru nás zástupci automobilky nepustili. Ale i zvenčí bylo nač koukat; důsledně zaoblený vzhled totiž tak trochu evokuje značku Nio, kterou připomíná i domeček pro lidar nad čelním oknem. Dojem je ale trochu uhlazenější a z některých úhlů připomíná i japonské supersporty z 90. a nultých let. Zároveň linie mistrně maskují výkonový potenciál; že by tohle auto mohlo v šikovných rukách spráskat třeba jakékoliv BMW rozhodně není vidět na první pohled. Leccos naznačují jen výrazně rozšířené zadní blatníky a mohutné vzduchové náběry v předním nárazníku.
Zcela hladké bočnice s vyjížděcími klikami však trochu překvapivě narušují nejen konvenční zrcátka, ale také výstupky s bočními senzory. Nabíjecí port se rýsuje na levém zadním blatníku, kde evropským řidičům, často nabíjejícím u pravých chodníků, příliš radosti neudělá. Příjemným překvapením je potom pohled zezadu, protože IM L6 z této strany vypadá možná nejlépe, což zdaleka není pravidlem. Trochu to připomíná Aston Martin, aspoň tedy některými detaily, a tečkou je výrazná odtrhová hrana, následovaná výrazným prolisem.
Chtěli bychom toho vědět a vidět ještě mnoho, aspoň jsme tedy letmo nahlédli skrz čelní sklo dovnitř a zahlédli světlý interiér s malým překvapením v podobě půlvolantu. Z toho lze usuzovat, že do výzbroje by teoreticky mohlo patřit i řízení po drátě, avšak to je zatím opravdu jen spekulace. S chutí využijeme případnou příležitost se se zajímavým vozem seznámit blíže.