Nová Škoda Octavia je tady a my jsme ji prozkoumali. Bude i jako hybrid

Nová Škoda Octavia je tady a my jsme ji prozkoumali. Bude i jako hybrid
  • Plug-in hybridní verze se skládá z benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru a k dispozici bude ve dvou výkonových stupních
  • Prostor v interiéru narostl, podobně jako zavazadelník, který nabízí až 640 litrů v případě verze Combi
  • Světova premiéra proběhla 11. listopadu a naše redakce u toho nechyběla

Aktualizováno 11. 11. 2019 19:50

Dnes se světu představila nová generace Škody Octavia a naše redakce u toho nechyběla. Octavia bude k dispozici jako mild-hybrid, plug-in hybrid, ale také s pohonem na CNG. Novinka přináší nový design a také nové technologie. Například jako první model automobilky nabízí head-up displej.

Původní informace z 29. 10. 2019 9:40

Už za necelé dva týdny se odehraje světová premiéra nejprodávanějšího modelu od Škody Auto – Škody Octavia. Čtvrtá generace vozu Škoda Octavia narostla ve všech rozměrech, a je tak delší a širší než předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Octavia má pro značku Škoda velký význam. Proto jsme tento vůz zcela nově vyvinuli. Výsledkem je nejlepší Octavia všech dob, která je ještě prostornější, praktičtější a bezpečnější než kdy předtím. Nová generace, která přichází právě v době šedesátiletého výročí, znamená velký krok kupředu. Během uplynulých šedesáti let se Octavia podílela na pozitivním vývoji společnosti Škoda Auto a také značky Škoda. Jsem přesvědčen, že nová generace pomůže tento pozitivní vývoj nadále udržet.“

Škoda Octavia (2020)

Nová generace dostane například přední světlomety i zadní světla využívají moderní LED technologii. Významnou novinkou nabízenou ve vrcholné verzi modelu Octavia jsou full LED Matrix světlomety. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění.

Nebyla by to Škoda Octavia, aby nepřišla řada na informace o prostornosti. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu Octavia Combi na 640 l, u verze liftback na 600 l. Zcela nový je i interiér. Nový, dvouramenný volant má ozdobnou lištu v chromovaném provedení. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí tlačítek a nových otočných ovladačů v chromovaném provedení.

Nový design má také středová konzole, výplně dveří a přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče. Vůbec poprvé nabízí Octavia ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také ventilaci. Sportovní sedadla, která jsou nabízena na přání, jsou potažena velmi prodyšnou látkou ThermoFlux. Nová Octavia nabízí na přání také třízónovou klimatizaci Climatronic. Bezklíčový systém otvírání KESSY lze nyní použít pro všechny čtyři dveře. Nová Octavia bude po uvedení na trh nabízena ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. V průběhu roku 2020 doplní nabídku robustní Octavia Scout a sportovní Octavia RS.

Octavia je první model značky Škoda, který nabídne tzv. head-up displej. Ten zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění na silnici. Vylepšený byl i virtual cockpit. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu. Novinkou je také možnost zobrazit mapu navigace ve dvou různých režimech přiblížení na Virtuálním Kokpitu a displeji infotaintment systému, který má úhlopříčku až 10 palců.

A jaké motorizace si budete moci do Škody Auto pořídit? U tříválcového motoru 1.0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru, a zlepšit tak možnosti spalovacího motoru tzv. boostem. Motor je také při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Oba zmíněné motory jsou také nabízeny ve variantě bez mild-hybridní technologie, a to v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1.5 TSI a také u naftových motorů vozu Octavia je použita nově vyvinutá převodovka určená pro motory s vysokým točivým momentem. Motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je nabízen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny motory TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.

K dispozici však bude také verze s plug-in hybridním pohonem. Jedná se o kombinaci benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru. Podobně jako Škoda Superb se stejným pohonem, i Škoda Octavia dostane do svého názvu přídomek „iV“. Vedle varianty s celkovým systémovým výkonem 150 kW (204 k) je ještě plánována verze se systémovým výkonem 180 kW (245 k). Obě provedení budou vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze