Elektrických dodávek na trhu není zrovna dvakrát hodně. Na českém trhu si můžete koupit Nissan e-NV200, ale ten má již to nejlepší za sebou. Pak je zde Mercedes e-Vito či Volkswagen e-Crafter. A příští rok dorazí také novinka od koncernu PSA.
Opel Vivaro-e, který se na určitých trzích bude prodávat jak Vauxhall Vivaro-e, má v základní variantě baterii o kapacitě 50 kWh, což by mělo znamenat dojezd 230 kilometrů dle cyklu WLTP. V nabídce však má být také baterie o kapacitě 75 kWh s dojezdem 330 kilometrů. A právě tato varianta by mohla zákazníkům dávat smysl. V reálném provozu by se pak mohlo jednat až o 250 kilometrů. Nejdůležitější otázkou pro případný prodejní úspěch je cenovka, kterou automobilka nastaví.
Baterie je umístěna pod podlahou, což snižuje těžiště a údajně nemá být narušen ani nákladový prostor. Ať už sáhnete po jakékoli baterii, spolupracuje s elektromotorem o výkonu 136 koní a 260 Nm točivého momentu. Půjde tedy primárně o pracovního kolegu a ne dálniční expres. Ostatně maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Rychlonabíjení podporuje výkon 100 kW, což v případě 50kWh baterie znamená pouze 30 minut nabíjení do 80 procent, o 15 minut více u větší baterie. Nabíjet samozřejmě půjde i z wallboxu nebo klasické domácí zásuvky.
Opel Vivaro-e má být v nabídce ve třech délkách: 4,60, 4,95 a 5,30 m. Na výběr bude také provedení interiéru: buď půjde primárně o automobil sloužící pro přepravu lidí, nebo si zvolíte karosérii spíše pro pracovní účely s větším nákladovým prostorem. Hmotnost se má pohybovat od 2 800 do 3 100 kilogramů.
Moderní má být také infotainment. Chybět nebude aplikace OpelConnect, Apple CarPlaya Android Auto. Vybrat si můžete prakticky vše, co známe z rodinných vozů.
Automobilka má přijímat objednávky už letošní léto. K prvním zákazníkům se Opel Vivaro-e dostane už letos na podzim. Základní Vivaro startuje na ceně 524 490 Kč bez DPH, což rozhodně nebude částka za elektromobil (tu v současnosti neznáme).