Vodíkový Hyundai NEXO jsme si na vlastní oči prohlédli na CESu v Las Vegas a elektrickou Konu pro změnu na ženevském autosalonu. Oba modely vsází na alternativní paliva a Hyundai nechtěl nechat při testování nic náhodě. Podobně jako Mercedes se svojí elektrickou dodávkou Hyundai oba modely poslalo na svůj zkušební polygon Mobis ve Švédsku. Ten je pouze hodinu jízdy od severního polárního kruhu a je tedy jasné, že teplo tam rozhodně nebude. Teploty v této lokalitě klesají až na minus 35 stupňů Celsia.
Při takových teplotách se obvykle vodíková auta po odstavení potýkají s tvorbou ledu v sadě palivových článků, protože voda je jediným vedlejším produktem při výrobě elektrické energie z vodíku. Hyundai tento problém vyřešil ventilátorem připevněným k sadě palivových článků. Zapnutím ventilátoru po odstavení vozidla Nexo dojde k odstranění vody dřív, než by došlo k jejímu zmrznutí.
Co se týká testování elektrické Kony, pak hlavním cílem bylo najít způsob, jak co nejvíce efektivně využívat elektrickou energii. Dojezd by se měl natáhnout i díky různým konstrukčním řešením. Ta mají minimalizovat spotřebu elektrické energie při topení a využívaní klimatizace.
Systém tepelného čerpadla modelu Kona Electric využívá přebytečné teplo, které vyzařují elektrické komponenty. To má vést k vyšší účinnosti topení.
Technické parametry Hyundai Nexo
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 670 × 1 860 × 1 630 mm, 1 814 kg |
---|---|
Pohon | Vodík, hnaná náprava: přední |
Výkon | 120 kW, 163 koní, točivý moment: 395 Nm |
Baterie | 1,56 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 666 km |
Cena od | 1 899 990 Kč |
Zdroj: tisková zpráva