Hyundai vyhnal Nexo i Konu EV na mráz. Testoval je nedaleko polárního kruhu

Hyundai vyhnal Nexo i Konu EV na mráz. Testoval je nedaleko polárního kruhu
  • Hyundai Nexo s palivovými články lze snadno zprovoznit i při -30 °C
  • Kona Electric těží z energeticky hospodárné topné a ventilační techniky
  • Testování probíhalo hodinu jízdy od severního polárního kruhu

Vodíkový Hyundai NEXO jsme si na vlastní oči prohlédli na CESu v Las Vegas a elektrickou Konu pro změnu na ženevském autosalonu. Oba modely vsází na alternativní paliva a Hyundai nechtěl nechat při testování nic náhodě. Podobně jako Mercedes se svojí elektrickou dodávkou Hyundai oba modely poslalo na svůj zkušební polygon Mobis ve Švédsku. Ten je pouze hodinu jízdy od severního polárního kruhu a je tedy jasné, že teplo tam rozhodně nebude. Teploty v této lokalitě klesají až na minus 35 stupňů Celsia.

Při takových teplotách se obvykle vodíková auta po odstavení potýkají s tvorbou ledu v sadě palivových článků, protože voda je jediným vedlejším produktem při výrobě elektrické energie z vodíku. Hyundai tento problém vyřešil ventilátorem připevněným k sadě palivových článků. Zapnutím ventilátoru po odstavení vozidla Nexo dojde k odstranění vody dřív, než by došlo k jejímu zmrznutí.

Co se týká testování elektrické Kony, pak hlavním cílem bylo najít způsob, jak co nejvíce efektivně využívat elektrickou energii. Dojezd by se měl natáhnout i díky různým konstrukčním řešením. Ta mají minimalizovat spotřebu elektrické energie při topení a využívaní klimatizace.

Systém tepelného čerpadla modelu Kona Electric využívá přebytečné teplo, které vyzařují elektrické komponenty. To má vést k vyšší účinnosti topení.

Technické parametry Hyundai Nexo

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 670 × 1 860 × 1 630 mm, 1 814 kg
PohonVodík, hnaná náprava: přední
Výkon120 kW, 163 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie1,56 kWh
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 666 km
Cena od1 899 990 Kč

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze