Hyundai se rozhodl jít do premiéry své Kony skutečně futuristicky. Na začátku se nám představila lehce holografická slečna, až po nějaké době na scénu přichází Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident marketingu Hyundai.
Teď ale k tomu nejdůležitějšímu. Elektrická Kona se svým vzhledem tolik neodlišuje od klasické verze, jiné jsou pouze některé detaily. Jde například o více zaslepenou přední masku, která pomůže aerodynamice. Právě v masce také najdete nabíjecí konektor.
Elektromotor se nachází pod přední kapotou u nápravy a baterie jsou umístěny v podlaze, takže byl zvolen osvědčený recept. Baterie má ale 64kWh kapacitu, která vystačí u malého vozu na 470 kilometrů dojezdu podle nového testovacího cyklu WLTP. Počítat můžeme také s levnější variantou s 39kWh baterií a dojezdem 300 kilometrů. Na 80% kapacitu se silnější 64kWh baterie dobije za ideálních podmínek během hodiny, více informací zatím bohužel nemáme.
Elektromotor má slušný výkon 204 koní, což znamená zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu během 7,6 vteřin. Varianta se slabší baterií si bude muset vystačit s výkonem 135 koní, dobrou zprávou je ale vysoký točivý moment 295 Nm.
Samozřejmostí je celá řada asistentů v čele s chytrým adaptivním tempomatem, který umí vůz úplně zastavit a znovu rozjet. Uvnitř najdete sedmipalcový digitální přístrojový štít a samozřejmě infotainment. Volič převodovky nahradila skupina tlačítek pro volení jízdy vpřed či vzad nebo parkování.
Kona cílí na mladší klientelu, můžete si proto mnoho věcí nakonfigurovat podle sebe. Vybírat můžete z 21 barev karoserie, které můžete doplnit o odlišně nalakovanou střechu. Stejně tak si můžete upravit i některé barevné díly v interiéru.
Vůz by se měl začít prodávat již v létě. Předpokládaná cena začíná na 800 tisících korunách, na přesné částky si ale budeme muset počkat.
Zdroj: hyundai.news