Elektrická Kona oficiálně. Silnější varianta nebude žádné ořezávátko

aktualizováno o fotogalerii
Elektrická Kona oficiálně. Silnější varianta nebude žádné ořezávátko
Fotografie: Hyundai
  • Baterie bude mít kapacitu 39 a 64 kWh
  • Zrychlení na 100 km/h trvá 7,6 vteřiny
  • Elektromotor má výkon 204 koní

Hyundai se rozhodl jít do premiéry své Kony skutečně futuristicky. Na začátku se nám představila lehce holografická slečna, až po nějaké době na scénu přichází Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident marketingu Hyundai.

Teď ale k tomu nejdůležitějšímu. Elektrická Kona se svým vzhledem tolik neodlišuje od klasické verze, jiné jsou pouze některé detaily. Jde například o více zaslepenou přední masku, která pomůže aerodynamice. Právě v masce také najdete nabíjecí konektor.

Elektromotor se nachází pod přední kapotou u nápravy a baterie jsou umístěny v podlaze, takže byl zvolen osvědčený recept. Baterie má ale 64kWh kapacitu, která vystačí u malého vozu na 470 kilometrů dojezdu podle nového testovacího cyklu WLTP. Počítat můžeme také s levnější variantou s 39kWh baterií a dojezdem 300 kilometrů. Na 80% kapacitu se silnější 64kWh baterie dobije za ideálních podmínek během hodiny, více informací zatím bohužel nemáme.

Elektromotor má slušný výkon 204 koní, což znamená zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu během 7,6 vteřin. Varianta se slabší baterií si bude muset vystačit s výkonem 135 koní, dobrou zprávou je ale vysoký točivý moment 295 Nm.

Samozřejmostí je celá řada asistentů v čele s chytrým adaptivním tempomatem, který umí vůz úplně zastavit a znovu rozjet. Uvnitř najdete sedmipalcový digitální přístrojový štít a samozřejmě infotainment. Volič převodovky nahradila skupina tlačítek pro volení jízdy vpřed či vzad nebo parkování.

Kona cílí na mladší klientelu, můžete si proto mnoho věcí nakonfigurovat podle sebe. Vybírat můžete z 21 barev karoserie, které můžete doplnit o odlišně nalakovanou střechu. Stejně tak si můžete upravit i některé barevné díly v interiéru.

Vůz by se měl začít prodávat již v létě. Předpokládaná cena začíná na 800 tisících korunách, na přesné částky si ale budeme muset počkat.

Zdroj: hyundai.news

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze