Elektrická Kona se již oficiálně představila před autosalonem v Ženevě. Proto se nyní zaměříme na to, jaký na nás při prvním setkání a posazení se za volant dělala dojem. K dispozici budou dvě výkonové varianty, kdy ta silnější má 64kWh baterii, 204 koní a na jedno nabití ujede 470 kilometrů podle přísnějšího testovacího cyklu WLTP.
Hyundai Kona EV – Autosalon Ženeva 2018
Slabší varianta má kapacitu 39 kWh a zvládne ujet pořád slušnou porci 300 kilometrů. Výkon spadl na 135 koní, točivý moment ale činí 295 Nm. Cena základní verze bude velmi podobná elektrickému Hyundai Ioniq, tedy něco kolem 800 tisíc korun.
Kona určitě není žádný obr, na první pohled jde o šikovné autíčko do města. Přední maska je zaslepená, a tak elektrickou variantu poznáte na první dobrou. Zaslepení je rozdělené na tři části, při pohledu zpředu lze ale otevřít jen otvor úplně vpravo. Zde se nachází konektor pro rychlé i klasické nabíjení Mennekes a Combo. Zbytek auta vyjma několika plaketek vypadá takřka totožně jako spalovací verze.
Za volantem auto rázem připadá člověku větší a pár změn tady také najdeme. Tou hlavní je volič převodovky, který se z klasické páky přeměnil na shluk čtyř tlačítek. Potěšil nás velký displej infotainmentu a displej před řidičem. Materiály se nám líbily a je znát, že se Hyundai snaží dohnat evropskou konkurenci v každém detailu, leckde ji už předehnal.
Kdyby byla Kona jen o trochu prostornější, určitě by našla větší využití. Takhle to zatím vypadá na bijce elektromobilů do města. Rovnat se jí, minimálně dojezdem, nemůže téměř nikdo. Kdo má šanci nabíjet doma, nebude muset řešit dojezd, alespoň tedy při klasickém každodenním provozu.