Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě modelu Ioniq 5

Hyundai prozrazuje podrobnosti o výrobě modelu Ioniq 5
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Automobilka používá speciální laky karoserie na bázi extraktů z rostlin a obilovin
  • Součástí výroby vozu jsou i velmi intenzivní kontroly v průběhu produkce

Společnost Hyundai Motor zveřejnila informace o výrobním procesu modelu Ioniq 5, v němž věnuje pozornost různým etapám vývoje a výroby tohoto vozu, včetně montáže akumulátorů, náročných kontrol a tvrdého testování. Ioniq 5 Hyundai představil letos v únoru jako první model své nové značky Ioniq zaměřené na akumulátorové elektromobily. Vývoj a výroba jsou součástí životního cyklu automobilu, kterou zákazníci obvykle nevidí. Zveřejněné video ukazuje různé kroky v procesu vývoje a výroby Ioniqu 5.

Zákazníci se tak dozvědí zajímavé detaily, které by jinak zůstaly jejich zraku skryty. Video ukazuje cestu vozu od jednotlivých komponentů až po kompletně dokončené středně velké CUV s plně elektrickým pohonem, od nabíjení sady akumulátorů až po testy kvality a bezpečnosti. Koncernem Hyundai Motor Group nedávno vyvinutá integrovaná řídicí jednotka nabíjení ICCU (Integrated Charging Control Unit) nabíjí vysokonapěťové sady akumulátory vozidel a náhradní akumulátory. V další fázi výroby je Ioniq 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor konvenčního automobilu. Hyundai integroval elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. Kompaktní systém elektrického pohonu snižuje hmotnost a zvyšuje hospodárnost.

Akumulátorové články s vysokou energetickou hustotou jsou seskupeny do akumulátorových modulů, které má tento vůz uloženy pod podlahou exkluzivní platformy E-GMP (Electric- Global Modular Platform) pro elektromobily společnosti Hyundai. Podle počtu akumulátorových modulů lze akumulátorové sady dělit na standardní a vysokokapacitní. Komponenty potřebné pro jednotlivé kroky výrobního procesu dodávají autonomní přepravní vozidla AGV (Automated Guided Vehicles), která jsou neodmyslitelnou součástí systému chytré výroby společnosti Hyundai. Vozidla AGV jsou řízena prostřednictvím technologie mobilní komunikace a jejich senzory zabraňují kolizím. Používání vozidel AGV přináší řadu výhod včetně zvýšení celkové produktivity, zvýšení kvality pracovního prostředí a bezpečnosti práce, optimalizace výrobních procesů a vyšší efektivity kontroly kvality produktu.

Kromě trvale udržitelných materiálů v interiéru používá Hyundai také ekologické polyuretanové laky pro karoserii středně velkého CUV. Tyto speciální laky vznikají na bázi extraktů z rostlin a obilovin. Spolehlivost nově vyrobených vozů Ioniq 5 pak zaručuje systém intenzivních kontrol, který ověřuje správnou funkčnost elektromobilů. Systém kontroluje a upravuje nastavení kamer a radarových senzorů, prostorového kamerového systému SVM (Surround View Monitor), head-up displeje s rozšířenou realitou AR HUD (Augmented Reality Head-up Display), předních rohových radarových senzorů a digitálních vnějších zpětných zrcátek. Součástí vývoje byly samozřejmě i rozsáhlé testy, zaměřené na bezpečnost a aerodynamiku. Aerodynamické vlastnosti Ioniqu 5, které pozitivně ovlivňují spotřebu, ale i jízdní dynamiku a hluk v interiéru, byly v průběhu vývoje optimalizovány v aerodynamickém tunelu.

Pro dosažení špičkové bezpečnosti posádky absolvovaly prototypy kromě počítačových simulací také mnoho praktických nárazových zkoušek. Konstrukce vozu disponuje originálně řešenou přední deformační zónou, která pohlcuje nárazovou energii a cíleně ji odvádí do ostatních částí karoserie. Odolný ocelový skelet karoserie ve spojení s deformační zónou minimalizuje v případě čelního nárazu deformace prostoru pro cestující.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 58 kWh 2WD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie61 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od1 169 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze