Losí test je klasická zkouška, která má zajistit, aby se vůz při prudkém úhybném manévru neroztočil na silnici, popřípadě z ní v běžné rychlosti rovnou nevyjel. Nyní tímto testem prošla elektrická Honda e, jak můžete vidět ve videu km77. Podle všeho si vůz s testem poradí až do rychlosti 75 km/h, teprve pak měl řidič problémy s udržením vozu mezi kužely.
Jenže test se konal na suchém povrchu a nikdo zatím neví, jak se Honda e s náhonem zadní nápravy chová na kluzkém povrchu. Není to totiž tak dávno, co se povedlo v Rakousku jednomu z tamních řidičů nabourat testovací kus, se kterým na rovné silnici skončil v příkopu na střeše. Podle některých názorů je prý Honda e nedotáčivá, což je vzhledem ke koncepci pohonu trošku podivné. Prakticky se zde díváme na elektrickou motokáru, která má sice nízké těžiště, ale náhon na zadek může být jistý problém.
Stačí totiž vysoká rychlost, neopatrné zacházení a nezkušený řidič bude mít najednou plné ruce práce. S novou Hondou e bude zcela jistě plno zábavy, což jsme si mohli potvrdit i my při zkušebních jízdách. Jak se bude chovat na mokrém povrchu pravděpodobně zjistíme až v budoucnu.
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |