HERE má revoluční mapy pro autonomní jízdu. Přesné jsou na 2 decimetry

HERE má revoluční mapy pro autonomní jízdu. Přesné jsou na 2 decimetry
  • Data z každého vozu se budou odesílat na server
  • Mapy mají tři vrstvy s různou funkcí

Automobily v dnešní době přebírají více a více odpovědnosti v řízení. Vše začíná autonomním parkováním, jsou zde ale daleko nebezpečnější úkony. Například při automatické změně pruhu na dálnici potřebuje mít vůz nejen dobré senzory, ale také propracované mapy. Spolu s autonomními systémy musí tedy růst i kvalita mapových podkladů. Vůbec jedním z největších hráčů na tomto poli je firma HERE nabízející cloudové řešení.

HERE Live HD mapa

Součástí map musí být detaily překážek, informace o dopravním značení a objížďkách, dokonce také stav silnice. Vše samozřejmě musí být aktuální. Právě aktuální stav je problém, který se společnost snaží řešit takzvaným „samoléčitelným“ systémem. Technologie umí precizně detekovat, ověřit a updatovat stav map v reálném čase. Senzory auta rovnou posílají vše do cloudu a neustále předávají maximální množství informací.

Firma si pořídila celou řadu vozidel doslova nacpaných technologií. Vozy si říkají HERE TRUE a mají čtyři 96pixelové kamery a velký lidar (laserový radar). Každou vteřinou si vůz uloží přes 700 tisíc bodů v prostoru, které denně dají dohromady data o velikosti 140 GB. Speciálně vybavené vozy dělají stabilní základ, který pak budou doplňovat všechna auta s mapami od firmy HERE. Běžné vozy nemají senzory tak přesné a budou tedy spíše posílat informace o změnách, jako jsou objížďky nebo počasí.

Další důležitou součástí jsou informace ze stabilizačního systému ESP, protože nouzové brzdění nebo kluzká vozovka má velký vliv na aktuální dopravu. Dále se budou brát informace z radaru vozu, kamery pro rozpoznávání značek a spousty dalších senzorů. Systém je naprogramován tak, že „živé“ mapy neberou jako dogma pouze jeden záznam. Každá zaznamenaná značka nebo silniční pruh je výsledkem toho, že několik vozů dodalo informaci, ze které pak vyšla naprosto přesná poloha.

Mapy garantují nepřesnost maximálně v rozdílu dvaceti centimetrů.

Mapa je pak pro porozumění složena ze tří vrstev. Základem je model cesty, který vozu ukazuje směr ulic, křižovatek a omezení rychlosti nebo přednosti. Druhým je model s precizním vymezením jízdních pruhů, jeho typem, přerušováním a podobně. Poslední, lokalizační vrstva má vysoké rozlišení. V ní najdete patníky, koleje, zdi a další objekty znesnadňující jízdu po silnici. Poloha se propočítává zpětně po projetí kolem objektu, čímž se docílí co nejpřesnějšího zaměření.

Mapy HERE díky tomu garantují nepřesnost maximálně dvacet centimetrů, měly by však být ještě mnohem přesnější. V kombinaci se samotnými senzory vozu jde o prý o podklad, který mohou bez problému využívat autonomní vozy. Již teď má firma přes 555 555 zmapovaných kilometrů a brzy to prý bude milion.

Zdroj: engage.here.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze