Umělá inteligence za volantem: Sygic umí rozpoznávat dopravní značení

1
Umělá inteligence za volantem: Sygic umí rozpoznávat dopravní značení
Fotografie: Sygic
  • Nová funkce využívá kameru telefonu k rozpoznávání rychlostních omezení na dopravních značkách a LED tabulích
  • V aplikaci se pak zobrazuje maximální povolená rychlost

Sygic doufá, že rozpoznáváním značení obohatí současnou funkci rychlostních omezení. Navigační aplikace GPS přebírají informace o rychlostních omezeních z mapových podkladů, které se obvykle aktualizují každých několik měsíců. Tento přístup během roku pokrývá většinu změn na silniční síti, ale žádná navigace, ať už online, nebo offline, nedokáže zohlednit dočasná omezení v důsledku prací na silnici ani dynamická rychlostní omezení promítaná na LED tabule. Tím, že jsou mapové podklady doplněné o rychlostní omezení snímaná telefonem uživatele, se Sygic stává na jedné straně vůbec první GPS navigační aplikací, která takovou funkci nabízí, ale zároveň aplikací s těmi nejpřesnějšími informacemi o rychlostních omezeních.


Součástí DNA společnosti Sygic byla vždy snaha přinášet inovace, aby i běžní uživatelé měli přístup ke špičkovým technologiím. Díky funkci rozpoznávání značení přinášíme do telefonů spotřebitelů ty nejmodernější automobilové technologie,“ uvedl Lukáš Dermek, vedoucí produktového oddělení společnosti Sygic.

Sygic - rozpoznání dopravního značení

Sygic se vždy pyšnil tím, že je technologicky vyspělou společností. Nejedná se tedy o její první zkušenost na poli počítačového vidění. V roce 2017 společnost představila Navigaci Real View. Jedná se o funkci rozšířené reality, která v reálném čase zobrazuje asistenta pro jízdu v pruzích a navigační pokyny přes videozáznam z kamery. Při uvedení této funkce bylo cílem, aby aplikace vždy zobrazovala ikonu omezení rychlosti, která odpovídá reálné situaci na silnici před řidičem. Tím však potenciál funkce rozpoznávání značení nekončí. Společnost Sygic plánuje do budoucna technologii obrazového rozpoznávání dále rozvíjet a nacházet pro ni nová využití.

Potenciál je rozhodně větší. Pro začátek jsme již začali učit algoritmus rozpoznávat různé další objekty – poznávací značky, chodce, semafory a podobně. Dnešní silnice kladou stále větší nároky na pozornost řidiče a my považujeme za nezbytné, aby bezpečnost řidiče pomohly zvýšit právě technologie. Rozpoznávání obrazu a umělá inteligence při tom určitě najdou své uplatnění, ať už v GPS navigacích, pojistných produktech, kampaních zaměřených na bezpečnost silničního provozu a podobně," dodal Lukáš Dermek.


Společnost Sygic uvádí tuto funkci v rámci nabídky Black Friday a poskytuje ji uživatelům systémů Android a iOS s předplatným Premium+. Stávající zákazníci najdou tuto funkci ve své aplikaci během několika dní, kdy bude vydána další aktualizace 20.9.0.

Související články
Diskuze ke článku
Alex Ander
"Umělá inteligence" zni ponekud usmevne v dnesni dobe. Dobre si pamatuji doby nultych let, kdy na SMS branach bylo treba rucne opisovat captcha. Jiz tehdy z hecu se psalo OCRko na rozpoznavani mnohem sofistikovanejsich napisu s krkolomnym fontem a ruznou deformaci s >95% uspesnosti. Temer 20 let zpatky… To proto dnes cteni standartizovanych znacek by melo byt uplnou samozrejmosti.

Zajimava je jina zalzitost, a sice, ze za jistych okolnosti muze navigace spolehajici na vizualni rozpoznavani dopravnich znacek informovat spatne. Napr. ridic diky mnohem vetsimu rozliseni ocni sitnice spatri znacku i 300 metru daleko, zatimco telefon tak daleko "nevidi". Potrebuje byt mnohem bliz. Diky paralaxu a jinym okolnostem vsak znacka muze byt v zakrytu. Muze se lesknout, v pravem pruhu bude autobus, znacku zakryje strom a pod. Pro tento pripad je fakt lepsi mit rychlostni zmeny za pouzdrene do mapovych podkladu a i za husteho snezeni ci mlhy ridic presne vi, kde co plati. To vsak vyzaduje operativnejsi spolupraci s Ministerstvem dopravy, coz je v penezich drazsi zalezitost, nez OCR. Skoda.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze