Hyundai se dohodl s TomTomem, společně naučí auta jezdit bez řidičů

Hyundai se dohodl s TomTomem, společně naučí auta jezdit bez řidičů
Fotografie: Hyundai
  • Autonomní řízení vyžaduje vysoce přesná mapová data
  • Výrobci aut je zpravidla musí kupovat od třetích stran
  • Hyundai Motor Group se rozhodl pro evropskou spolupráci s TomTomem

Ve vozech Genesis už navigace používající mapové podklady TomTom nějakou dobu funguje a výsledky této spolupráce přiměly koncern Huyndai včetně značky Kia, aby se vydal stejnou cestou. Začátkem září všechny zúčastněné strany začínají oficiálně spolupracovat, přičemž cílem bude nejen zkvalitnit samotnou navigaci používající vlastní on-line systém dopravních informací, ale také vylepšit a rozšířit funkcionalitu systémů ADAS a také autonomního řízení, prozatím druhé úrovně. Jedním s nejdůležitějších cílů je také pomoc při zavádění inteligentního asistentu rychlosti (ISA), který aktivně hlídá dodržování nejvyšší povolené rychlosti a je od července 2022 povinný ve všech nových modelech uvedených na trhy v EU a od července 2024 ve všech zde prodávaných vozidlech. Ten totiž pro svou spolehlivou funkci potřebuje co nejpřesnější údaje o silnicích.

Léta sbíraná, zpřesňovaná a aktualizovaná data od TomTomu mají pomoci také ostatním jízdním asistentům, a to vysoce přesnými údaji nejen o směrovém, ale i o výškovém profilu cesty a také o poloměrech a dalších parametrech zatáček. Největší užitek bude mít aktuálně inovativní asistent dálniční jízdy HDA, ale v dalších letech prospějí přesná data i dalším bezpečnostním i jízdním asistenčním systémům.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze