Z palubní desky vystupuje nepřehlédnutelný semafor. Domy vyrůstají jeden za druhým z navigačních podkladů. Logo automobilky se otáčí ve vzduchu přímo před přístrojovou deskou. Toto je jen několik příkladů využití trojrozměrného zobrazení, jakým by společnost Continental ráda v brzké době změnila grafiku displejů v dnešních automobilech.
Continental na celé technologii pracuje společně s firmou Leia ze Silicon Valley. Jejich přístrojová deska se jmenuje Natural 3D Lightfield Instrument Cluster a vypadá opravdu zajímavě. „Jednou z největších výzev v současném automobilovém průmyslu je vyvinout inteligentní uživatelské rozhraní. Snahou je navrhnout taková řešení, která řidiči zlepšují zážitek z jízdy a současně mu umožňují jednoduše a efektivně ovládat jednotlivé funkce, aniž by snížil pozornost věnovanou řízení,“ vysvětluje Dr. Frank Rabe, vedoucí obchodní jednotky Instrumentation & Driver HMI ve společnosti Continental.
„Displej s technologií Lightfield přináší do vozu nejen vysokou kvalitu trojrozměrného zobrazení, ale tento převratný způsob vizualizace zajišťuje zásadní zlepšení pohodlí i bezpečnosti. Naše řešení navíc nabízí jednotlivým výrobcům řadu možností, jak vylepšit zážitek z jízdy, a široké možnosti odlišení se od konkurence,“ dodává Rabe. Nový displej by se mohl dostat do sériové výroby v roce 2022.
Díky rozvoji autonomního řízení bude ve vozech blízké budoucnosti mnohem více možností, jak řidiči umožnit další činnosti, jako jsou videohovory, prohlížení internetu nebo sledování televizních pořadů či filmů. „Automobil se tak stává rozšířením dnešních smartphonů,“ říká David Fattal, spoluzakladatel a ředitel společnosti Leia. „Podle nás je vůz jen větší a ještě více úchvatná verze chytrého telefonu se schopností promítání obrazu ve 3D. Je to ideální místo na využití našeho komplexního ekosystému na bázi technologie Lightfield, který zahrnuje videohry, videostreaming, sdílení informací pomocí sociálních sítí nebo dokonce internetové obchody.“
Technologie Lightfield použitá společností Leia ve spojení s 3D displejem Continental nevyžaduje kameru sledující pohyby hlavy, což je nejen praktické, ale samozřejmě také méně nákladné. Navíc 3D obraz mohou pohodlně sledovat jak cestující vpředu, tak vzadu – to s dosavadními systémy nebylo možné. Další výrazné zlepšení kvality obrazu ve srovnání s dosavadními 3D zařízeními představuje mnohem komplexnější zobrazení: objekty na displeji se vytvářejí z celkem osmi perspektiv, které se mírně liší podle různých úhlů pohledu.