Společnost Continental uvádí nový typ radaru s krátkým dosahem. Jde o zcela novou generaci radarového systému, jenž je místo dosavadní frekvence 24 GHz založen na 77GHz technologii. Díky tomu dokáží radarové snímače sledovat okolí s mnohem vyšším rozlišením a větší přesností. Senzor s frekvencí 77 GHz umí navíc detekovat směr pohybu a rychlost sledovaného objektu mnohem přesněji než dosavadní 24GHz zařízení. Nová generace radaru se rovněž vyznačuje kompaktnější konstrukcí. Anténa i samotný čip vyžadují mnohem méně prostoru na instalaci, což umožňuje větší flexibilitu v umístění zařízení na vozidle, a to včetně stísněných oblastí.
Nový typ radaru může být umístěn ve všech čtyřech rozích karoserie, tak aby dokázal zajistit téměř jednolitý 360° obraz o dění v okolí vozidla. Radarové zařízení tohoto typu představuje základ pro řadu pokročilých asistenčních systémů, které spoléhají na přesná čidla. Příkladem je sledování překážek ve slepém úhlu, což má zásadní význam pro správnou funkci asistenta pro změnu jízdních pruhů Lane Change Assist. Zařízení dokáže také sledovat provoz před a za vozidlem pro bezpečné odbočování v křižovatce.
Jde například o systém Right-Turn Assist neboli asistent odbočování vpravo, určený pro osobní automobily. Díky tomuto zařízení se odbočování stává mnohem bezpečnějším, zvláště v hustém městském provozu, kde často vznikají komplikované dopravní situace. Radary nové generace odhalí například cyklistu přijíždějícího k vozu zezadu podél pravého boku. Pokud se řidič rozhodne odbočit právě v okamžiku, kdy jej po pravé straně míjí jízdní kolo, asistent odbočování okamžitě zakročí, spustí výstražný signál a aktivuje brzdový systém.
Nový asistent již nyní plní požadavky organizace Euro NCAP pro rok 2022, kdy bude výrazně zpřísněno hodnocení ochrany chodců a cyklistů. Podle analýzy společnosti Continental v oblasti výzkumu dopravních nehod může systém Right-Turn Assist pro osobní vozidla zabránit jen v Německu 5 % nejvážnějších nehod, při nichž cyklisté utrpí smrtelné nebo těžké zranění, zatímco v Japonsku jde o 7 %. Ve Spojených státech by mohlo jít dokonce o 8,5 % fatálních střetů. K tomu je třeba přičíst omezení 6 % nehod s mírnými následky. Již od roku 2020 budou mít tento systém v povinné výbavě nákladní automobily prodávané v zemích EU. Statistika dopravních nehod jasně ukazuje, že je takový požadavek zcela na místě. V Německu by se instalací asistentu odbočování vpravo mohlo zabránit 36 % nehod, při nichž je cyklista během odbočování kamionu usmrcen.