Hlavní zprávou tohoto týdne, která na chvíli dokonce přehlušila i proud tragických zpráv z Ukrajiny, napadené Ruskem, se stala akvizice nejbohatšího člověka planety, Elona Muska. Ten si udělal radost a ke svým Firmám Tesla, SpaceX a Boring Company přidal ještě Twitter. Stát jej bude maličkost – 44 miliard dolarů, tedy něco přes bilion korun. Tato částka je totiž pouhou pětinou jeho aktuálního majetku a o Muskovi se dokonce hovoří jako o nejžhavějším kandidátovi na prvního dolarového bilionáře světa.
Svět tuto zprávu přijal rozporuplně, akcie Tesly se dokonce propadly o 120 miliard dolarů. Avšak těch, co si pochvalovali, že konečně zavládne na Twitteru větší svoboda a volnost, bylo zřejmě více, nebo byli aspoň více slyšet. Úplně jiný názor na to však mají někteří podnikatelé, kteří se snaží Tesle konkurovat a stejně jako Elon Musk dosud používali Twitter jako hlavní komunikační kanál se světem. Zatím nejhlasitěji se ozval Henrik Fisker, který rozjíždí už druhou automobilku ve své nedlouhé kariéře průmyslníka (předtím vstoupil do povědomí jako vynikající designér, podepsaný mj. pod BMW Z8 či řadou Aston Martinů).
Podle insideevs.com totiž hned v pondělí 25. 4. 2022, kdy byl oznámen prodej Twitteru, napsal svým 86 000 následovníkům, že si nepřeje, aby bylo jeho svodobné rozhodování kontrolováno či cenzurováno hlavním konkurentem a že se přesouvá na Instagram. Následně přestal být jeho osobní účet aktivní, zatímco účet automobilky Fisker Inc. se 43 500 následovníky stále funguje. Protest však nevyzněl tak, jak si zřejmě Henrik Fisker, jenž má s Muskem dlouhodobě problematické vztahy, přál. Většina reakcí pod příslušným příspěvkem na Instagramu tento krok odsuzovala a někteří, co o sobě tvrdili, že jsou investory nového Fiskeru, Fiskerův postup dokonce označili za dětinský.
Co přesně se mezi dvěma individualisty odehrálo, se asi nedozvíme. Faktem ale je, že tehdy 44letý Henrik Fisker byl v roce 2007 povolán, aby startupu Tesla pomohl s designem Modelu S. Spolupráce úspěšně začala, jenže Fisker krátce nato firmu opustil a ještě v roce 2007 si založil vlastní evropskou automobilku Fisker Automotive. Reakce Tesly přišla vzápětí; žalovala Fiskera za krádež důvěrných informací. Jenže v arbitráži nakonec spor prohrála a Fisker mohl svou firmu svobodně vést až k prvnímu krachu v roce 2013. O tři roky později založil, tentokrát za mořem, novou firmu Fisker Inc., která se chystá letos začít vyrábět nekonvenční elektrické SUV Fisker Ocean.