Tavares: Tesla se nedožije roku 2035, Musk si najde jinou práci

10
Tavares: Tesla se nedožije roku 2035, Musk si najde jinou práci
Fotografie: Stellantis
  • Bývalý šéf superkoncernu Stellantis se nebývale ostře vyjádřil o automobilce Tesla i jejím vedení
  • Podle něj je společnost absurdně nadhodnocena a plánuje svého šéfa odměnit za neúspěchy
  • Tesla prý zanedlouho podlehne čínské automobilce BYD

Předpovědí o brzkém konci Tesly, která zažila několik mimořádně neúspěšných kvartálů v řadě, se najde spousta. Ne vždy jsou však vysloveny člověkem, který ještě vloni vedl čtvrtou největší automobilku světa. Carlos Tavares, který až do loňska šéfoval superkoncernu Stellantis, se podle Automotive News vyjádřil k budoucnosti Tesly a jednání jejího šéfa Elona Muska. A nebyla to ani za mák lichotivá slova.

Podle Tavarese totiž Musk udělal celou řadu chyb a především v posledních měsících v automobilce více nebyl, než byl, a to kvůli jiným aktivitám v čele s krátkým politickým angažmá po boku současného amerického prezidenta Trumpa. Hořké ovoce sklízí americká automobilka právě letos, kdy zažila bezprecedentně prudký propad tržeb i prodejů a ztratila o výsadní postavení na klíčovém čínském trhu.

Tesla má zastaralý výrobní program, zaostává v uvádění nových modelů, opakovaně neplní sliby a její šéf se za poslední dva roky kvůli svému chování a jednání stal vysoce toxickou osobou. Jeho přínos automobilce, kterou v minulé dekádě vybudoval z ničeho, je v současné době už spíše sporný. Přesto je mu vedení automobilky stále loajální, a přes odpor části investorů se jej snaží udržet v čele Tesly za každou cenu. I za cenu odměny ve výši bilionu dolarů (21 bilionů korun), kterou se pro Muska snaží zajistit někteří členové představenstva v čele s Robyn Denholmovou a jež mnohonásobně převyšuje kumulativní zisky automobilky za celou dobu její existence. Ta by měla Muska zavázat k plnění ambiciózních cílů, avšak je prý napsaná nejednoznačně a podle některých analýz by neměla být vyplacena.

Tavares Tesle předpověděl kolosální propad hodnoty, protože její aktuální tržní kapitalizace je údajně „stratosférická“ a absolutně neodpovídá velikosti ani výkonům firmy. Tavares si rovněž není jistý, že Tesla bude v roce 2035 ještě existovat, protože i přes svou inovativnost nedokáže držet krok s efektivními a rychle rostoucími čínskými značkami v čele s BYD, která je už nyní největším výrobcem elektromobilů světa, přičemž tento putovní titul přebrala právě Tesle. Musk by podle Tavarese mohl v nejbližších letech ztratit o automobilový průmysl zájem, nechat Teslu Teslou a vrhnout se na úplně jiné odvětví, ať už stavbu raket, roboty, umělou inteligenci nebo něco úplně jiného.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jsou to silné soudy. Možná soudy zhrzelého muže, ale ono to není tak jednoduché. A to že Tesla usnula na vavřínech, to je fakt. A Elon má dalších 5 zájmů a zprotivil se svojí politikou ( pokusem o politiku) mnoha lidem, to je taky fakt. Tesle nic špatného nepřeji, ale hodnota akcií Tesly mi taky přijde jako zcela nesmyslná. Už dávno nejsou jedním ze třech výrobců EV v masovém měřítku. A už vůbec nikdy nebyly tím prvním nebo třetím, kdo pracuje na autonominí jízdě, tady už je taky možná dobrých 10 silných hráčů. Už z mého pohledu nejsou jedineční, ale akcie na to ještě nestihli reagovat, ten mentlní posun ještě nensatal. Mít akcie Tesly, byl bych spokojený, ale hned bych je prodal s velkou vděčností za ně, i za pokrok v EV, které Tesla hodně odpracovala a byla dlouho vzorem pro mnohé.
Jan Liška
Jan Liška
Možná má pan Tavares pravdu s tou Teslou, ale i tak bych si skoro vsadil, že Tesla vydrží déle než Stellantis.
den
den
Neni prvni, neni posledni. Takove prognozy nic nestoji. Co Tavares ochoten na to vsadit?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jinak jak píšete o pokroku v EV od toho superkoncernu, já se těším na nedávno avizovaný model Peuget 208 EV, na nové platformě, co je blíže k EV jak ke spolavacím vozům. Někdo jde rychleji, někdo zase pomaleji, ale třeba do cíle dojde většina.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze