Proč si generální ředitel Volva myslí, že odmítat Apple CarPlay je chyba?

Proč si generální ředitel Volva myslí, že odmítat Apple CarPlay je chyba?
Fotografie: Volvo Cars
  • Podle Jima Rowana nyní automobilky procházejí třemi velkými změnami najednou: elektrifikací, autonomií a prodejem přímo zákazníkům
  • Volvo se chce místo zpeněžování zážitků uvnitř vozu soustředit na budování stálých příjmů „mimo automobil“

Jim Rowan, generální ředitel společnosti Volvo Cars, byl pozván na rozhovor s The Verge, kde jej vyzpovídal Nilay Patel. Ačkoli je Jim Rowan ve společnosti Volvo zatím krátce (do funkce nastoupil v roce 2022), padlo v rozhovoru několik zajímavých informací. A pokud dobře vládnete angličtinou, můžete si jej celý poslechnout níže.


Před působením ve Volvu přitom Rowan nejvíce času strávil v kanadském BlackBerry, jehož software QNX se používá ve spoustě automobilů, a také v Dysonu, jenž se kdysi pokoušel vyrobit elektromobil, ale neuspěl.

Ač Volvo čeká, stejně jako další velké automobilky, zásadní transformace, Jim Rowan dodává, že firma bude řešit software a prodej zcela jinak než zbytek automobilového světa. Podle jeho slov totiž aktuálně automobilky procházejí třemi velkými změnami najednou: elektrifikací, autonomií a prodejem přímo zákazníkům.

Většina výrobců automobilů na to jde agresivní integrací svého hardwaru a softwaru a k automobilům přistupují podobně jako ke smartphonům. To neznamená jen umístit do auta velkou obrazovku. Znamená to, že se k těmto obrazovkám a aplikacím, které na nich běží, chovají jako k platformám a snaží se tyto platformy zpeněžit pomocí reklamy, obchodu a předplatného, stejně jako Apple a Google zpeněžují iOS a Android,“ říká Rowan. Je tak logické, že tento přístup mění vše, co se automobilů týká – od jejich uvádění na trh přes prodej až po jejich zpeněžování ještě několik let po koupi různými dokoupitelnými příplatky, jak to již prezentují velké automobilky.

Rowan říká, že většina výrobců automobilů se snaží odtrhnout od Apple CarPlay, a vytvořit si tak vlastní příjmy. Generální ředitel Volva ovšem dodává, že švédská automobilka na to jde jinak – nemá zájem na zpeněžení zážitků uvnitř vozu. Ptáte se proč? Nemyslí si, že by infotainment nějaké automobilky dokázal skutečně konkurovat současným smartphonům. Místo toho se soustředí na budování stálých příjmů „mimo automobil“, což mohou reprezentovat například tržby z údržby a pojištění.

Kromě toho se ale v rozhovoru, který má přes hodinu, dozvíte o tom, jaká je ve Volvu struktura nebo jak automobilka spolupracuje se sesterskou společností Polestar i čínskou mateřskou společností Geely a další zajímavé informace.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze