GAC Aion Hyper SSR: Rychlý jako Nevera, levnější než obyčejné Ferrari

GAC Aion Hyper SSR: Rychlý jako Nevera, levnější než obyčejné Ferrari
Fotografie: GAC Motor
  • Čínský koncern GAC přispěchal s vlastním hypersportem schopným zrychlit na stovku pod dvě sekundy
  • Výkonově by se měl vyrovnat Rimacu Nevera, avšak stát by měl jen zlomek jeho ceny
  • To vše s výkonem o 700 koní nižším

Čína má zřejmě vskutku neomezené možnosti, protože GAC Aion se podle insideevs.com pochlubil novým kupé Hyper SSR, které s údajným výkonem 1 242 koní prý dokáže sprintovat lépe než Rimac Nevera o výkonu 1 914 k. Konkrétně by mělo být na stovce už za 1,9 s, zatímco Neveře to trvá o nekonečných 7 setin sekundy déle. Jak toho konkrétně čínští konstruktéři dosáhli, a zda je to vůbec pravda, ukáže čas. Ovšem už víme, jak vypadá čínská představa strhujícího hypersportu zvenčí, tedy aspoň na počítačových renderech. A také, že má stát pouhých 1,7 milionu jüanů, tedy v přepočtu směšných 6 milionů korun. Proč směšných? Protože Nevera vyjde v základní verzi na 50 milionů korun, pokud se vám ji tedy vůbec kvůli obrovskému zájmu a limitovanému počtu podaří koupit. Šest milionů vám přitom aktuálně nestačí ani na to nejobyčejnější Ferrari 296, jehož jízdní výkony jsou jen stínem elektrických hyperborců. I když jen o kousek.

Žádné další podrobnosti v tuto chvíli neznáme, ovšem výrobce chce s tímto čínským snem na trh už napřesrok, takže minimálně funkční prototypy by v tuto chvíli někde jezdit už měly. Víme pouze to, že kromě vrcholné čtyřkolky by se v nabídce měla objevit i o čtvrtinu levnější zadokolka se stále pozoruhodným zrychlením 0–100 km/h za 2,3 s (jak se budou podobné síly přenášet pouhým dvěma kolům, o tom můžeme v tuto chvíli jen přemítat). Případně verze Ultimate s aktivním přerozdělováním síly na všechna čtyři kola. Zbytek už soudíme jen z dostupných fotografií, na nichž vidíme střídmě řezaný interiér plný velkých i malých displejů a výrazně barevné kůže. O tom, zda je ostře fialová barva standardem, nebo nabídkou k individualizaci, teď rovněž můžeme jen přemýšlet.

Tvary působí tak trochu jak „The Best of“ z Evropy i Asie. O případném vývozu mimo Čínu se zatím nemluvilo
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze