Dohoda napříč všemi stranami je na stole. Čeká se už pouze na oficiální schválení, které by mělo proběhnout ještě letos. Samotný akt pak má být podle zdrojů the-race.com jen formalitou. Od nadcházejícího ročníku tak závody Formule E dostanou novou zápletku – svedou proti sobě továrny. Přední světové automobilky jako Jaguar, Nissan, Porsche nebo Maserati se utkají o vlastní trofej a prestiž. Konkrétní podoba ani pravidla šampionátu zatím nebyla zveřejněna.
Volání po založení dalšího šampionátu zesílilo zejména poslední měsíce. Obzvláště hlasitě se do něho zapojil Jaguar. Britský výrobce loni bral vítězství v polovině závodů a jednoznačně by si odnášel trofej. Nakonec nebral ani jednu a paradoxem je, že týmový pohár získal tým Envision, kam Jaguar posílá své motory. Myšlenku na vznik nové soutěže však podpořila většina týmů.
„Je fér zmínit, že jsme byli tím hlasem, který debatu o novém šampionátu podnítil,“ řekl šéf týmu Jaguar James Barclay. „Jsme Mistrovstvím světa, ale absolutně tu chybí trofej pro automobilky. Když se podíváte, odkud proudí investice, pak nejvíce peněz přichází právě od nich. Vyvíjíme auta i pohonné jednotky a když dosáhneme úspěchu, měli bychom mít možnost to oslavit.“
Aktuálně je ve startovní listině zapsaných 7 automobilek. A to i díky výjimce, kterou dostalo Maserati. To totiž vlastní pohonné jednotky nevyrábí, jelikož tuto úlohu mají na starosti v koncernu Stellantis jiní – například značka DS, kterou ve Formuli E rovněž najdeme. Přesto italská automobilka v rámci soutěže vystupuje jako samostatný výrobce.