Fordy Transit/Tourneo PHEV jsou spíše elektromobily s prodlouženým dojezdem

2
Fordy Transit/Tourneo PHEV jsou spíše elektromobily s prodlouženým dojezdem
Fotografie: fordmedia.cz
  • Fordy Transit Custom a Tourneo Custom plug-in hybrid mají přímý pohon jen elektromotorem
  • Spalovací motor 1,0 EcoBoost slouží pouze pro pohon generátoru
  • Díky spalovacímu motoru ale mají celkový dojezd přes 500 km dle NEDC

Ford v Česku začal prodávat plug-in hybridní motorizace dodávky Transit Custom a velkoprostorového MPV Tourneo Custom. Tyto vozy jsou sice oficiálně plug-in hybridy, ale z plug-in hybridů mají nejblíže k elektromobilu s prodlouženým dojezdem, tedy REEV. K pohonu totiž slouží pouze elektromotor a spalovací motor 1,0 EcoBoost je zde jen pro pohon generátoru. Na rozdíl například od Mitsubishi Outlander PHEV nebo dříve Opelu Ampera se nekoná přímé napojení spalovacího motoru na kola.

Přední kola Transitu Custom Plug-in Hybrid pohání vždy elektromotor o výkonu 92,9 kW, napájený vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 13,6 kWh. Součástí hnací soustavy je také oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, jenž zde slouží k prodloužení dojezdu po vybití akumulátoru. Proto se vůz může dle metodiky NEDC pochlubit spotřebou paliva od 2,7 l/100 km, emisemi CO2 od 60 g/km a současně celkovým dojezdem přesahujícím 500 km. Dojezd na elektřinu činí dle stejného cyklu až 56 km.

Díky promyšlenému umístění Li-ion akumulátoru pod podlahou nabízí Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m³. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let, případně 160 000 km. Ford Tourneo Custom používá stejnou techniku, ale místo nákladového prostoru má 8 míst k sezení, hodí se tedy pro přepravu více lidí.

Vyzkoušeli jsme různé režimy jízdy

Ford Transit Custom plug-in hybrid jsme si mohli i krátce vyzkoušet. Umožňuje volbu mezi čtyřmi režimy jízdy. Základním je „EV Auto“, který automaticky volí režim jízdy, ale primárně využívá volbu EV. Druhým je „EV nyní“, který se hodí do nízkoemisních zón, případně když víte, že budete mít během parkování možnost nabíjet a chcete využít zbytek energie v baterii. Dalšími jsou „EV později“, který uchová energii v akumulátoru pro pozdější použití, a „Nabíjení EV“. Ten maximálně nabíjí baterii, aby byla připravená pro pozdější použití. V Česku ale podle nás smysl nemá, hodí se v místech bezemisních zón, aby se auto připravilo na možnost jízdy v této zóně v režimu „EV nyní“.

Oba vozy se hodí zejména pro městský provoz, kde zejména na kratších trasách s možností nabíjení fungují nejefektivněji. Ale výhodou je, že jsou univerzální v tom smyslu, že v případě potřeby zvládnou i dlouhou trasu, byť samozřejmě ne tak úsporně. Transit Custom PHEV máme na test, takže během něj zjistíme, kolik ujede čistě na elektřinu a jakou spotřebu má při jízdě s vybitou baterií.

Technické parametry Ford Transit Custom PHEV PHEV

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 973 × 2 272 × 2 000 mm, 2 800 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon93 + 93 kW, 126 + 126 koní
Baterie13,6 kWh
Nabíjenípalubní: 4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,7 l / 100 km
Cena od1 247 268 Kč
Diskuze ke článku
r
Vzhledem k absenci rychlonabijeni a dojezdu z baterky dle absurdni normy NEDC 56km (takze spise do 30km) elektromobilem rozhodne nenazyval ani v zertu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze