Z Norska přišla zpráva, že při příliš dlouho trvající maximální rekuperaci může dojít k aktivaci bezpečnostního prvku, bránícího přehřátí Fordu Mustang Mach-E. Na tom by nebylo samo o sobě nic špatného, problém je v tom, že kvůli softwarové chybě se takové auto pak stane imobilním a musí pro něj přijet odtahová služba. Ford už celou záležitost řeší a zákazníkům nabízí aktualizaci softwaru, která celou záležitost urovná. Při několika zaznamenaných případech nedošlo k žádnému zranění ani dalším škodám.
Mach-e doesn't handle steep long downhills like Geiranger and Trollstigen in 🇧🇻
— Carina 🇳🇴 🚘 🚀🧠🕳🍩#HODL (@carinalarsen76) July 13, 2021
6 cars have stopped and locked the wheels last 14 days due to overheating of the battery after using regen on the way down.
I hope the fix is sent OTA fast to the 3k in 🇧🇻https://t.co/lVzz8fFNro
Server insideevs.com přinesl zprávu zástupce autoklubu NAF (Norská automobilová federace), sdílenou přes teslarati.com, podle níž se během posledních 14 dní vyskytlo celkem 6 případů, kdy se vozu přehřál motor po delší dobu trvající maximální rekuperaci a vozidlo se následně zablokovalo. Všem se nemilá patálie přihodila na populární štrece Eagle Road, klikaté silničce na severozápadě země, nejdříve v četných serpentinách klesající od horského jezera Langvatnet v nadmořské výšce 1 422 m k dalšímu jezeru Djupvatnet (1 022 m n. m.) a následně opět prudce stoupající do pohoří Dalsnibba. Ta dává extrémně zabrat jak brzdám konvenčních aut, tak zjevně i elektromobilům, které při konstrukci s takto krajní zátěží zkrátka nepočítaly. Anne Sønstebyová, ředitelka Ford Norway, sdílela, že problém vyřeší aktualizace softwaru, která je již k dispozici. Zákazníci, kteří ji potřebují hned, ale bohužel budou muset vyrazit do autorizovaného servisu. Případně počkat do přelomu září a října, kdy se skrze systém OTA (dálková komunikace) nahraje softwarová verze 21B samočinně.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |