Ford Mustang drží nový oficiální rekord. Dosáhl spotřeby 9,503 kWh/100 km

4
Ford Mustang drží nový oficiální rekord. Dosáhl spotřeby 9,503 kWh/100 km
Fotografie: Ford
  • Elektrický Mustang projel Velkou Británii od severu k jihu
  • Řídili specialisté na nízkou spotřebu
  • Rekord je oficiálně potvrzen

Ford Mustang Mach-E se vydal vskutku stylovou trasou; vydal se z John o' Groats na nejsevernějším výběžku Velké Británie do Land's End, který Spojené království uzavírá pro změnu od jihu. Na trasu dlouhou 1 351 km (tedy stejně, jako měří celá Británie) se vydala trojice expertů ve složení: dopravní dopisovatel BBC Paul Clifton plus pánové Fergal McGrath a Kevin Brooker, držitelé několika rekordů v nízké spotřebě s benzinovými a naftovými auty. Cílem 27hodinové cesty bylo pokořit rekord v nízké spotřebě elektromobilů. Na místě byli i komisaři z Guinness Wold Records Limited, kteří měli celému pokusu dodat punc oficiality. A povedlo se, příští vydání knihy Guinessovy světové rekordy bude zřejmě obohaceno o nový záznam; pokud jej do uzávěrky někdo nepokoří, přirozeně.

Mustang Mach-e Extended Range se zadním pohonem a 88kWh baterií umí podle WLTP ujet 610 km, nicméně při pokusu by teoreticky zvládl více než 804 km. Pochopitelně jde o dopočítanou hodnotu, u tohoto pokusu nešlo o to, jet až do úplného vybití. Jezdilo se podle interistingengineering.com v noci kvůli menšímu provozu, řidiči udržovali průměrnou rychlost 50 km/h, měli zavřená okénka a vypnutou klimatizaci, rádio i všechny další zbytné spotřebiče. Stavělo se pouze dvakrát kvůli nabití, celkový čas strávený na nabíječkách nepřesáhl 45 minut. Tím byl zároveň ustaven druhý rekord v době strávené na nabíječce. Zajímavé je, že na konci cesty vykazoval Mustang ještě 45% nabití. Rekord byl oficiálně zaznamenán a čeká na přemožitele. Ti to se současnými elektromobily nebudou mít jednoduché, avšak několik chystaných, superúsporných modelů by mohlo kartami zamíchat.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč
Diskuze ke článku
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Co je to za rekord když se jede z kopce. Spotřeba zpět by byla minimálně dvojnásobná. Ano, je to nějaký místní rekord, ale jiné BEV jezdí mnohem úsporněji.
Pokud se chceme bavit rekordech ve spotřebě, pak je třeba, aby byl cíl na stejném místě jako start.
Světový rekord má IONIQ_28 s dojezdem 414 km a spotřebou 6,3 kWh/100km (Start a cíl ve stejném místě dne 22.4.2018), jen to není zapsáno v Guinessově knize, ale natočeno na YT...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze