Ford Mustang Mach-E se vydal vskutku stylovou trasou; vydal se z John o' Groats na nejsevernějším výběžku Velké Británie do Land's End, který Spojené království uzavírá pro změnu od jihu. Na trasu dlouhou 1 351 km (tedy stejně, jako měří celá Británie) se vydala trojice expertů ve složení: dopravní dopisovatel BBC Paul Clifton plus pánové Fergal McGrath a Kevin Brooker, držitelé několika rekordů v nízké spotřebě s benzinovými a naftovými auty. Cílem 27hodinové cesty bylo pokořit rekord v nízké spotřebě elektromobilů. Na místě byli i komisaři z Guinness Wold Records Limited, kteří měli celému pokusu dodat punc oficiality. A povedlo se, příští vydání knihy Guinessovy světové rekordy bude zřejmě obohaceno o nový záznam; pokud jej do uzávěrky někdo nepokoří, přirozeně.
Mustang Mach-e Extended Range se zadním pohonem a 88kWh baterií umí podle WLTP ujet 610 km, nicméně při pokusu by teoreticky zvládl více než 804 km. Pochopitelně jde o dopočítanou hodnotu, u tohoto pokusu nešlo o to, jet až do úplného vybití. Jezdilo se podle interistingengineering.com v noci kvůli menšímu provozu, řidiči udržovali průměrnou rychlost 50 km/h, měli zavřená okénka a vypnutou klimatizaci, rádio i všechny další zbytné spotřebiče. Stavělo se pouze dvakrát kvůli nabití, celkový čas strávený na nabíječkách nepřesáhl 45 minut. Tím byl zároveň ustaven druhý rekord v době strávené na nabíječce. Zajímavé je, že na konci cesty vykazoval Mustang ještě 45% nabití. Rekord byl oficiálně zaznamenán a čeká na přemožitele. Ti to se současnými elektromobily nebudou mít jednoduché, avšak několik chystaných, superúsporných modelů by mohlo kartami zamíchat.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |
Pokud se chceme bavit rekordech ve spotřebě, pak je třeba, aby byl cíl na stejném místě jako start.
Světový rekord má IONIQ_28 s dojezdem 414 km a spotřebou 6,3 kWh/100km (Start a cíl ve stejném místě dne 22.4.2018), jen to není zapsáno v Guinessově knize, ale natočeno na YT...