Úpravy vozidel pro jednotlivé trhy nejsou v automobilovém průmyslu ničím zvláštním. Jednak se výrobce snaží vyjít vstříc preferencím místních zákazníků a jednak musí splnit zákonná nařízení daného trhu. Mírně specifický trh představuje pro západní výrobce automobilů i Čína, kde Ford čelí výzvě v podobě „vůně nového auta“.
Přestože je vůně nového automobilu u mnoha lidí populární, zdá se být znepříjemňujícím faktorem u čínských zákazníků. Stěžuje si jich na to více než 10 %. Podle Brenta Grubera, ředitele marketingové společnosti J. D. Power, to vadí téměř dvakrát více zákazníků než těch, kteří kritizují nadměrnou spotřebu pohonných hmot.
Ford tedy přišel s řešením, jak problém s vůní (nebo zápachem) nových aut odstranit. Pravděpodobně však příliš nepotěší environmentálně smýšlející jedince. Zápach nových automobilů je totiž způsoben zahříváním materiálů, jako je dřevo či kůže a nápad výrobce automobilů spočívá v urychlení celého procesu. Patentový návrh popisuje, jak by se plně či částečně autonomní vozidla sama vydala na slunné parkoviště, kde by se zaparkovala, zapnula topení a mírně pootevřela okna. To vše samozřejmě za neustálého běhu motoru. Takto by se vůně nového auta doslova „vypekla“, obdobně jako tomu bývá například u nové trouby.
Debbie Mielewski z oddělení pro udržitelnost materiálů nicméně prohlásil, že toto je pouze jeden z nápadů, který ve Fordu mají. I pokud by snad patent získali, není jasné, zda-li by se k tomuto řešení nakonec uchýlili. Vzhledem k tomu, že prodeje automobilů Ford v Číně během posledních dvou let klesaly závratnou rychlostí, je evidentní potřeba výrobce vyjít zákazníkům vstříc.