Faceliftovaný VW ID.3, výměna baterie Nio a nový Peugeot e-208

fNews #231
Faceliftovaný VW ID.3, výměna baterie Nio a nový Peugeot e-208
Fotografie: Peugeot
  • Vyzkoušeli jsme výměnu vybité baterie za nabitou s SUV Nio EL7
  • Naší pozornosti neunikl ani faceliftovaný ID.7
  • Fanoušci francouzského Peugeotu se mohou těšit na vylepšenou e-208

Vítejte na fDrive.cz u 231. dílu fNews, našeho pravidelného pořadu, ve kterém shrnujeme nejzajímavější novinky ze světa elektromobility. V tomto dílu se podíváme na omlazený Peugeot 208, službu rychlé výměny baterie automobilky Nio, ale také na první jízdní dojmy z faceliftovaného Volkswagenu ID.3.

fNews #231 – Faceliftované VW ID.3, výměna baterie Nio a nový Peugeot e-208

Podcast v audio formě

Ikonický Peugeot 208 a současně nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022 přichází ve třech úrovních výbavy. K dispozici také bude pět pohonných jednotek, nás však nejvíce zajímá nový plně elektrický motor o výkonu 156 koní s dojezdem 400 kilometrů.

Vizuálně bude možné novou 208 odlišit od předešlých modelů díky novému světelnému podpisu, tedy třem vertikálním světelným drápům zabudovaným do černých lišt nárazníku. Rozšíření se však dočkala také nabídka barev, mezi něž přibyla například extravagantní žlutá Augeda. Plně elektrická verze e-208 se chlubí baterií o kapacitě 51 kWh se schopností dobití energie z 20 na 80 % během půl hodiny při použití 100kilowatové nabíječky. Ceny vozu zatím nejsou pro český trh známy, ale již brzy bude možnost jej začít objednávat.

Maximální dojezd za pár minut

Zatímco nový elektrický Peugeot je nutné nabíjet tradičním způsobem, Nio již v Nizozemsku spustilo stanici pro výměnu prázdné baterie za novou. Samotná výměna trvá 6 minut, je plně automatizovaná a vyzkoušeli jsme si ji na vlastní kůži. A jak to celé probíhá?

Místo nabíjení přijedete do speciální výměnné stanice, kde vám za několik málo minut vymění vybitou baterii za nabitou. Proces výměny jsme vyzkoušeli s elektrickým SUV EL7. Takovýchto výměnných stanic Nio přitom provozuje v Číně už přes tisíc, v Evropě je jich zatím jen 18, a to v zemích, kde značka oficiálně působí. Svou síť chce však Nio v Evropě výrazně rozšiřovat, třeba se tak zanedlouho dočkáme zastoupení značky i u nás.

Projeli jsme VW ID.3

Populární Volkswagen ID.3 se dočkal povedeného faceliftu, ale také příjemné slevy. Zvenku se ID.3 změnil minimálně, nejvýraznějším prvkem je tak odstranění plastového pruhu na kapotě, což činí krátkou příď čistší a elegantnější. Mírně se také změnila grafika zadních světel, i když si vůz stále zachovává svůj mladistvý a neotřelý vzhled.

Velkých změn se dočkal interiér, který nyní působí mnohem hodnotněji. Najdete zde mnohem více měkčených ploch a standardem je nově i u nejlevnější verze 12" displej infotainmentu. Zřejmě největší radost však udělá, že se ID.3 poprvé dostal pod milion korun, pomineme-li velmi krátký časový úsek v roce 2020, kdy byla v nabídce verze s 45kWh baterií. Nyní lze za necelý milion získat vůz s baterií o kapacitě 58 kWh, výkonem 150 kW a papírovým dojezdem až 426 kilometrů, což není na danou cenu vůbec špatné.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram. A samozřejmě nás sledovat i na YouTube, aby vám neunikla další zajímavá videa, například testy elektromobilů nebo příští díl fNews. Na našem YouTube kanálu naleznete například reportáž z výměnné stanice baterií Nio nebo první pohled na nový Rolls-Royce Spectre.

Partneři fNews - květen 2023

Luxusní Rolls-Royce Spectre přichází, prohlédli jsme si ho

Podcast v audio formě

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze