S blížícím se startem nové sezóny závodů Extreme E dochází k radikální změně sportovního formátu. Nejvýraznější novinkou je dvojnásobný počet X Prix. Ty se konají vždy na místě zasaženém klimatickou změnou a nově se v každé z lokalit uskuteční dvojí porce závodů v jednom víkendu. Pro týmy to znamená zvýšenou příležitost na vítězství a dvojí porci bodů. Samotné navýšení počtu událostí je unikátní rovněž v tom, že uhlíková stopa zůstane stejná v porovnání s konáním pouze jednoho závodu.
Další novinkou je změna sportovního formátu jednotlivých závodů. Třetí sezóna rozdělí kvalifikaci na dvě skupiny, v nichž se utká vždy 5 aut ve dvou rozjížďkách. Jinými slovy, kvalifikační část bude sestávat ze 4 mini závodů kolo na kolo. Vítěz každé rozjížďky získá bod navíc do hodnocení soutěže.
The first race of the season is just ONE MONTH away! 🙌 🏁
— Extreme E (@ExtremeELive) February 14, 2023
Strap yourselves in, Season 3 is just around the corner ⚡️
📆 11-12 March
📍 Neom, Saudi Arabia#ExtremeE pic.twitter.com/ygL68PDlgj
Následná X Prix bude rozdělena do dvou výkonnostních skupin na základě výsledků jednotlivých týmů v kvalifikaci. Pětice nejlepších týmů se utká v takzvaném velkém finále, zatímco zbylá pětka pojede závod vykoupení. Oba závody však nabídnou souboj o důležité body do žebříčku. Jelikož všechny X Prix budou dvojité, stejný scénář se odehraje v sobotu i v neděli. „Od uvedení Extreme E jsme neustále zlepšovali míru závodní podívané, ale pro 3. sezónu jsme chtěli vytvořit něco velkolepého. A nyní cítíme, že uvedením nového sportovního formátu se nám to podařilo,“ říká James Taylor, ředitel Extreme E. „Každá událost skýtá možnost zisku dvojité porce bodů a pódiových umístění. Znamená to, že ve hře bude o závodním víkendu mnohem více. Týmy a jezdci budou muset balancovat na hraně rizika a dobré bodového ohodnocení, aby maximalizovali vlastní výsledek.“
Počet kol a vzdálenost každé X Prix bude proměnný v závislosti na charakteristikách lokality – jejím terénu a aktuálním stavu životního prostředí. Neměnná naopak zůstává povinnost týmů měnit v půli závodu své řidiče v takzvané switch zóně tomu určené. Na rozdíl od Formule E se fanoušci opět budou moci zapojit do závodů skrze hlasování GridPlay. Svými hlasy mohou rozhodovat o složení startovního roštu velkého finále. Týmy, které se nedostanou do velkého finále, budou muset rovněž hlasovat. Startovní pozice závodu vykoupení určí průběžné výsledky kvalifikace.
Všichni závodníci budou mít k dispozici také možnost využít Enova Hyperdrive, které představuje chvilkové navýšení výkonu. Aktivace systému bude pomocí tlačítka na volantu.