Podle nejnovější zprávy agentury Reuters hrozí několika evropským a severoamerickým automobilkám uzavření nebo prodej jejich továren. Důvodem je nadměrná kapacita, cenová konkurence a tlak na splnění emisních cílů, které nutí automobilky k zásadním změnám. Tlak na automobilový průmysl se však nezmírňuje a další roky budou rozhodující pro to, jak se tradiční i nové značky s těmito změnami vypořádají.
Čína na vzestupu, Evropa a USA pod tlakem
Čínské automobilky by mohly využít této situace a nakupovat evropské továrny, aby obešly obchodní bariéry, nebo zakládat nové výrobní závody v levnějších evropských zemích a partnerech volného obchodu, jako je například Maroko nebo Turecko. Dominance Číny na poli elektromobilů navíc stále roste díky jejímu náskoku v oblasti softwaru a elektrifikace.
Elektrifikace přináší výzvy i příležitosti
Evropský automobilový průmysl čelí kritice za pomalý pokrok v dosahování cílů elektromobility do roku 2030 a 2035. Francouzská automobilová lobby PFA varuje, že umělé omezování prodeje vozů se spalovacími motory by mohlo zbrzdit celý trh. I přesto se objevují předpoklady, že dodávky elektrických vozidel vzrostou v roce 2025 o 17 % a že více než 50 % všech nových modelů uvedených na trh do roku 2030 budou tvořit elektromobily.
Partnerství jako klíč k úspěchu
Tradiční automobilky mohou čelit novým výzvám prostřednictvím spolupráce s technologickými firmami, nákupem softwarových platforem nebo zakládáním společných podniků zaměřených na elektromobilitu. Přechod na elektrifikaci tak nabízí nejen výzvy, ale i nové příležitosti pro inovace a růst.
No a odklad techto cilu, o ktery usiluji urcite povede ke zvyseni usili tuto ztratu dohnat a zacit konecne produkovat konkurenceschopne ev aby ty tovarny zavirat nemuseli…