Čínská automobilka Great Wall Motor (GWM) rozjíždí novou fázi své evropské expanze. Do roku 2029 chce v Evropě vyrábět až 300 tisíc vozů ročně a poprvé tu otevřít vlastní automobilku. Firma podle prezidenta GWM International Parkera Shi zvažuje zejména Španělsko a Maďarsko, ale ve hře jsou i další lokality.
„Všechny scénáře musí být ekonomicky proveditelné,“ řekl pro agenturu Reuters Shi, který se na mezinárodní trhy soustředí už od roku 2002, kdy do automobilky nastoupil. „Jinak to pro nás bude složité, protože půjde o obrovskou a dlouhodobou investici.“
Čínské automobilky se každopádně stále více orientují na zahraniční trhy – domácí čínský trh totiž trpí přebytkem kapacit a dlouhotrvající cenovou válkou. V Evropě se však na druhou stranu musejí potýkat s vyššími tarify na elektromobily i silnou konkurencí místních značek a dalších čínských hráčů. Dodejme, že značka GWM v Evropě už na vybraných trzích prodává a nejvíce elektromobily. Nicméně jejich registrace podle dat JATO Dynamics loni meziročně klesly o 41 % na 3 706 kusů. Celkové zahraniční prodeje GWM však dosáhly rekordních 453 141 vozů. Cíle firmy i vzhledem k tomu nicméně nejsou vůbec malé – chce prodat milion vozů v zahraničí ročně do roku 2030, pro což musí podle prezidenta firmy výrazně zrychlit evropskou strategii.
Nová evropská továrna má každopádně vyrábět široké spektrum pohonů, od spalovacích motorů přes hybridy až po plně elektrické vozy.

