EU umožní případná retroaktivní cla na dovoz čínských elektromobilů

16
EU umožní případná retroaktivní cla na dovoz čínských elektromobilů
Fotografie: CMEC
  • Evropská komise zahájí celní registrace dovozu čínských bateriových elektromobilů
  • Poté na ně může uvalit cla, pokud EU dospěje k závěru, že dostávají nespravedlivé subvence
  • Šetření skončí až v listopadu, nicméně prozatímní cla mohou být uložena už v červenci

Dovoz čínských elektromobilů do EU se meziročně zvýšil o 14 %, avšak v dokumentu, který Evropská komise zveřejnila v úterý, se uvádí, že má již v tuto chvíli dostatek důkazů o tom, že Čína nespravedlivě dotuje výrobu bateriových elektromobilů. Proto podle Reuters plánuje Evropská komise zahájit celní registrace, které od svého spuštění umožní uvalit cla na dovoz čínských elektromobilů. Evidence odstartuje den po zveřejnění v úředním věstníku EU, což se pravděpodobně stane v nejbližších dnech. Zavedení prozatímních cel se očekává v červenci, i když samotné antisubvenční šetření má skončit až v listopadu. Půjde tedy o retroaktivní cla.

Čínská obchodní komora při EU je tímto krokem prý zklamána a uvedla, že nárůst importu odráží rostoucí evropskou poptávku o elektromobilech. Mezitím se v EU dobře etablovaly značky BYD a MG, které svou nabídkou konkurenceschopných elektromobilů tlačí na evropské výrobce typu Volkswagen Group či Stellantis. BYD se nedávno stal největším světovým výrobcem elektromobilů.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
EU sype subvence a pobídky výrobcům aut miliardy EUR, lze to dohledat.

Také nevidím nějak zásadně nízké ceny čínských aut. NIO má ceny poměrně vysoké a MG je na úrovni "trabanta", cena rovněž odpovídá. Mimochodem 20% aut Tesla je v EU prodaných je čínské výroby.
Jan Vondráček
Jan Vondráček
EU by si měla hlavně zamést před vlastním prahem, protože neférovými dotacemi lokální trhy pokřivuje úplně stejně.
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Vůbec bych se nedivil, když by Čína jako odvetu, zavedla adekvátní exportní daň na baterie a nerostné suroviny. Tím se zdraží i Evropské BEV a ve výsledku opět budou levnější ty Čínské BEV. Vydělá na tom jen Tesla, které se to netýká a tak si udrží nižší cenu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze