Elektromobilitě vpřed. Škoda Enyaq iV zamířila na norské velvyslanectví v ČR

2
Elektromobilitě vpřed. Škoda Enyaq iV zamířila na norské velvyslanectví v ČR
Fotografie: Škoda Auto
  • Zvolena byla nejzákladnější verze iV 60
  • Norsko bylo první zemí, kde byl poprvé předán Enyaq do rukou zákazníka

Velvyslanectví Norského království v ČR bude pro své potřeby využívat elektromobil Škoda Enyaq iV. V pražském sídle norské ambasády ho předal vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika Jan Pícha. Norsko patří k největším vyznavačům elektromobility, pro modelovou řadu Enyaq je jedním ze tří nejdůležitějších trhů na světě. Právě v Norsku byla letos v dubnu také předána Škoda Enyaq iV celosvětově prvnímu zákazníkovi. První vůz této modelové řady v diplomatických službách směřuje do vlastnictví norské ambasády a bude využíván mimo jiné také k přepravě norského velvyslance. „Pro norské velvyslance, tedy i pro mne, je volba mezi elektrickým a benzínovým či naftovým pohonem snadná. Budoucnost je elektrická. Náš řidič na velvyslanectví byl skeptický, když jsem poprvé zmínil, že bychom měli naše auto s benzínovým pohonem vyměnit za elektrickou škodovku. Nyní je nadšený. Stejně jako já,“ říká Robert Kvile, velvyslanec Norského království v České republice.

Zastupitelský úřad skandinávské země zvolil verzi Enyaq iV 60 s elektromotorem o výkonu 132 kW, hnědým interiérem ecoSUITE a karoserií ve stříbrné metalické barvě Arctic. Z výbavy na přání sáhl mimo jiné po tepelném čerpadlu nebo paketu Asistovaná jízda 2.0. „Předání našeho prvního elektromobilu do diplomatických služeb je pro nás významným okamžikem, který potvrzuje, že elektromobilita se stává každodenní realitou. Škoda Enyaq iV je nejen skvělým elektromobilem, ale velmi dobře zastane i reprezentační roli. Přeji norskému velvyslanectví hodně spokojenosti a mnoho bezpečných kilometrů,“ řekl při slavnostním ceremoniálu na půdě norského velvyslanectví Jan Pícha, vedoucí prodeje českého zastoupení automobilky. Jako první sériový model značky Škoda vychází tento vůz z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.

Ve skandinávských zemích se elektromobilům daří, tamní zákazníci patří k největším vyznavačům elektromobility v Evropě. Konkrétně Norsko je pro značku Škoda jedním ze 3 nejdůležitějších trhů, pokud jde o prodeje tohoto čistě elektrického SUV. Nepřekvapí tedy, že právě tam byl také prodán historicky první Enyaq iV. V dubnu letošního roku si ho pořídila mladá rodina Espelund Talsaete z městečka Moss. Ostatně severské země byly vůbec první, kde se český elektromobil začal prodávat. Teprve poté následovaly další trhy v západní a střední Evropě, včetně německého.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 404 km
Cena od1 239 900 Kč
Diskuze ke článku
Roman Placer
Roman Placer
Jsem rád, že je v Norsku tolik elektromobilů a můžou tam jezdit na obnovitelnou elektřinu. Ale též je fajn zmínit, že ta vysoká procenta zastoupení BEV jsou tam dána jejich štědrými pobídkami + velkým daňovým zatížením fosilů, což nakonec každý ví. Je otázka, kolik lidí by si tam BEV svobodně vybralo, kdyby tam byla podobná situace jako v ČR, .

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze