Veletrh v Hannoveru přinesl řadu novinek, ale dočkali jsme se také unikátního konceptu s nečekaným logem, a nakonec si řekneme, kolik se v Evropě za poslední půlrok prodalo elektromobilů. Tak vítejte u fNews.
fNews #281 – Výrobce televizorů připravuje vlastní elektromobil
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Sharp je značka, kterou můžete znát jako výrobce televizí, tiskáren a domácí elektroniky. Ale také solárních panelů a do budoucna by k tomu mohly přibýt i elektromobily. Ve spolupráci s čínskou firmou Foxconn již údajně pracují na dodávce Sharp LDK+, která by dle studia mohla fungovat jako pojízdná kancelář, ale také obytný vůz. Jistě zaujme obří 65palcová obrazovka a otočná zadní sedadla. Potěší také solární panely na střeše a schopnost napájet vaši domácnost z baterie auta.
Na veletrhu v Hannoveru jsme viděli řadu novinek. Mezi nimi třeba nový Volkswagen Transporter, který je designem inspirovaný Multivanem. E-Transporter bude k dispozici ve třech výkonových verzích, maximálně s 210 kW. A vedle užitkové verze bude k dispozici i osobní Caravelle. Ten má kapacitu až 9 osob díky dvěma lavicím vzadu. Technický základ nový Transporter sdílí s Fordem e-Transit Custom. Pokud vás zajímá více informací, podívejte se na naše první dojmy přímo z veletrhu.
A mimo dalších jsme si mohli konečně naživo prohlédnout i novou užitkovou řadu Kia PBV. Ta je modulární a čistě elektrická. Prvním modelem, který přijde na trh bude Kia PV5. U té bohužel platí, že výměnnou zadní část karoserie zatím nenabídne. Prvně tak přijde jako klasická skříňová dodávka a osobní dodávka. Trochu zklamáním může být maximální nabíjecí výkon 150 kW, i když z 10 na 80 % se auto údajně dostane do 30 minut. I když kapacitu baterie zatím neznáme. Samozřejmě nechybí funkce V2L a V2G. Firemní zákazníky také bude zajímat 7letá záruka na 150 000 km.
Za uplynulý půlrok bylo v zemích EU registrováno 902 011 nových osobních elektromobilů. To je o 8,3 % méně než před rokem. V Česku to bylo 5 763 nových elektromobilů, což naopak znamená nárůst o 41,6 %. Za propad i nárůst pravděpodobně mohou dotace, které třeba v Německu skončily, zatímco u nás začaly. Prodeje elektrických aut klesaly i ve Finsku, Irsku nebo Švédsku. Naopak nárůst byl zaznamenán ve Francii, Belgii, Nizozemí nebo Dánsku.
Tak která z novinek vás tentokrát nejvíce zaujala? Líbí se vám užitkové vozy Volkswagen nebo Kia a co říkáte na koncept od Sharpu? Dejte vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.