Pokud jste si mysleli, že velkou práci zvládnou jen velké stroje, Polaris má pro vás zajímavé video. Vzniklo při testování prototypu nového elektrického Rangeru ve finské dřevařské firmě. A dějí se v něm nevídané věci. Že toho pracovní čtyřkolky zvládnou hodně, už víme. Ale že sotva třímetrové vozítko utáhne kamion, naložený dřevem, je docela nečekané. Samozřejmě, že jde o reklamní video, které má upoutat, a naživo bude podobné kousky se čtyřkolkou dělat asi jen málokdo. Ovšem splnilo svůj účel, zaselo do podvědomí informaci, že elektrické stroje nemusí být jen rovnocennou náhradou těch spalovacích. Mohou je totiž v lecčems i překonat.
Protože trh se právě přerozděluje i mezi elektrickými čtyřkolkami, Polaris se podle electrek.co místo zdlouhavého vynalézání spojil s výrobcem elektrických motocyklů Zero Motorcycles. Ten dodává už hotový elektropohon, který se pouze s minimálními změnami zamontuje do klasické čtyřkolky. Žádné konkrétní parametry zatím Polaris nezveřejnil. Není divu, protože stroj, natočený v akci, je zatím jen testovací mulou. Výsledný produkt se představí až v prosinci 2021 a půjde o zcela novou, větší řadu pracovních čtyřkolek Ranger.
Ve videu znějí pochvalná slova technického ředitele divize speciálních vozidel Brenta Erspamera. Těžko čekat objektivní kritiku, ale jeho promluva zní docela věrohodně. Kromě očekávatelného překvapení akcelerací a okamžitými reakcemi na plyn si pochvaluje ovladatelnost, přesnou manipulaci ve všech rychlostech a také schopnost rekuperace. Že se třeba při stahování poraženého stromu hustým lesem hodí, že kola zaberou okamžitě a ne třeba za dvě sekundy, tomu rádi věříme. A doufáme, že budoucí zájemci vyřeší i nabíjení. Vrčící dieselgenerátor uprostřed lesů, dobíjející elektrickou čtyřkolku, by ekologický efekt poněkud narušil. Praktických výhod zjevně nabízí elektrická alternativa k benzinovému pohonu dost, uvidíme, zda slibný pokud nezhatí vysoké ceny.