Polaris předvedl novinářům své čtyřkolky. Svezli jsme se elektrickým Rangerem EV

2
Polaris předvedl novinářům své čtyřkolky. Svezli jsme se elektrickým Rangerem EV
Fotografie: Polaris
  • Společnost Polaris patří mezi naprostou špičku v kategorii ATV
  • Na trhu působí už více než 60 let
  • Nabízí širokou škálu modelů včetně elektrické čtyřkolky Ranger EV
  • Ta nabízí dokonalý kompromis mezi užitkovostí a zábavou

Hledáte ideální stroj pro zábavu? Jste farmář a potřebujete pracovní stroj ohleduplný jak k vašemu pozemku, tak vaší zvířeně? Hledáte ideální vozidlo pro městské služby? Něco na lov? Na práci? To aby člověk nakoupil 5 různých strojů a bědoval nad ohromnou ztrátou, nebo se obrátí chytře na firmu Polaris a pro všechny tyto činnosti bude potřebovat pouze jeden jediný. Polaris se ve světě stal synonymem pro vášeň a dobrodružství, jak pro práci, tak i zábavu.

Firma Polaris byla vůbec první na světě, která přišla se sněžným skútrem. Neustále se zdokonaluje v kategorii ATV (all terrain vehicle). Její čtyřkolka Sportsman je nejprodávanější a nejkopírovanější čtyřkolkou na světě. Vyvíjí a dodává vozidla pro armádu, vyrábí tříkolé motorroadstery, snow biky, motocykly a další a další stroje.

Polaris Ranger EV

My jsme měli to štěstí, že jsme patřili mezi hrstku vybraných a české zastoupení Polarisu nás pozvalo na testovací jízdy na motocrossovou trať v Pavlově nedaleko Prahy. Vyzkoušet jsme si mohli zmiňovanou čtyřkolku Sportsman ve verzi 570 nebo XP 1000, dále model Ranger také ve více verzích či model General a také jsme se mohli nechat povozit vlajkovou lodí neboli modelem RZR XP Turbo EPS s úřadujícím mistrem Offroad Maratonu Marcelem Výchopeňem po boku, ale nás na fDrive.cz samozřejmě nejvíce zajímal model Ranger EV.

Ranger EV je dokonalým kompromisem mezi užitkovostí a zábavou. Je určený pro 2 osoby. Nabízí inteligentní systém True AWD, který automaticky zapne náhon všech čtyř kol, když potřebujete více trakce na předních kolech, a vrátí se zpět do režimu 2WD, když už pohon předních kol není potřeba. Díky režimu VersaTrac Turf máte také možnost kdykoli uzamknout diferenciál pro snazší zatáčení nebo minimalizaci škod na trávníku. Efektivní 48V motor nabízí výkon 30 koňských sil a maximální rychlost téměř 40 km/h, přičemž máte možnost výběru ze tří jízdních režimů. Motor je napájený osmi 12V bateriemi umístěnými pod sedadly, které zaručí dojezd okolo 60 kilometrů, nebo 2hodinovou jízdu. Nabíjení z domácí zásuvky zabere necelých 8 hodin. Hmotnost čtyřkolky je 771 kg.

Na pneumaticky sklopné korbě se systémem Lock & Ride, který vám umožní během několika vteřin upevnit spoustu užitečných doplňků, uvezete až 227 kg. V tahu pak Ranger EV uveze až 680 kg, kdy oceníte standardní 5cm kouli. Hladkou jízdu umožňuje světlá výška 25,4 cm a odpružení se zdvihem celých 23 cm vpředu i vzadu. Se svými rozměry se čtyřkolka bez problému vejde na ložnou plochu většiny pickupů, takže při nutnosti převozu nebudete potřebovat vlek. Tyto malé rozměry také umožňují perfektní ovladatelnost a úzký poloměr otáčení. Zařazenou rychlost a informace o baterii můžete sledovat na displeji za volantem.

Jednou z největších předností Rangeru EV je sjednocení příslušenství, kvality a povrchové úpravy s kabinovým systémem Pro-Fit. Ten umožní rozsáhlé modulární úpravy kompletně celé kabiny včetně zavazadlového prostoru. Máte na výběr z několika možností provedení dveří a použitých materiálů. To samé platí pro čelní i boční skla. Dále máte možnost přidat velmi snadno všelijaké příslušenství: počínaje navijákem přes možnost připojení pluhu či namontování sněžných pásů a konče držáky na pušku. K dostání je ve dvou homologacích, a to jako traktor, nebo L7e, což umožňuje jízdu po silnicích. Cena na českém trhu startuje na částce 365 900,- Kč.

Tolik tedy k představení. Co se týče mých dojmů z jízdy, tak musím na rovinu říct, že jsem se do strojů od Polarisu zamiloval, především pak do modelu Sportsman 1000, který je velice povedený, vyladěný a extrémně výkonný. Na dalších řádcích se ale budu věnovat Rangeru EV. V porovnání s ostatními stroji na motocrossové trati malinko pokulhával, ale to je v pořádku, protože Ranger EV není vyloženě vozítko na trať, ale do náročného terénu nebo k pracovnímu využití. V porovnání s konkurencí z východu je ovšem Ranger EV o pořádný skok napřed díky dlouholetým zkušenostem výrobce, a to jak zpracováním, tak jízdními vlastnostmi. U konkurence jsem se často setkal s přehříváním a klesáním výkonu, zatímco Ranger EV jezdil celé dopoledne naplno a nebylo to na něm vůbec znát.

Na trati jsem s Rangerem EV ujel asi jen 8 kol, ale i tak jsem se náramně bavil. Tím že maximální rychlost nepřekračovala 40 km/h jsem v podstatě vůbec nemusel ubírat v zatáčkách, a tak jsem obdivoval co všechno snese a že se nepřevrátí i perfektně drží. Po asi šesti kolech jsem přepnul ze zadního pohonu na 4×4 a očekával nějakou změnu, ale nic moc se nestalo. Co říci závěrem? I na trati se dá s tímto strojem užít perfektní zábava, ale na farmu nebo pro městské služby se hodí násobně víc. V tomto prostředí kraluje a lepší volba pro tyto účely neexistuje.

Společnost Polaris má ve své nabídce široké spektrum modelů a jejich provedení, nemluvě o dalších modifikacích přídavného příslušenství. Zásluhou patří k těm nejlepším na světě. Jménem redakce děkuji pořadatelům za perfektně zorganizovanou akci, vlídný přístup a poskytnutí strojů. Další informace naleznete na www.polariscz.cz, odkud jsme čerpali některé informace.

Diskuze ke článku
Láďa_MIEV
Přemýšlím o něm do lesa. Máte někdo zkušenosti? Děkuji.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze