Máte rádi adrenalin, čtyři kola a přírodu, ale zároveň nechcete obtěžovat okolí hlukem spalovacích motorů? Pak je jízda na akumulátorové čtyřkolce řešením právě pro vás. „Jízda na akumulátorových čtyřkolkách je stále populárnější zábavou pro všechny, kdo si chtějí užít vzrušení z jízdy a nechtějí být na obtíž okolí hlukem a zplodinami,“ říká Petr Tichý, specialista technické podpory ze společnosti Hecht.
Akumulátorová čtyřkolka může být dobrým zdrojem adrenalinové zábavy, perfektním pomocníkem v zahradě nebo dopravním prostředkem na nákupy a do zaměstnání. Oproti běžným motorovým čtyřkolkám mají ty akumulátorové několik zásadních výhod, především levný provoz a jednoduchou údržbu. Elektromotor je prakticky bezúdržbový. Jeden ujetý kilometr vyjde o mnoho levněji než u stejně výkonné benzínové čtyřkolky. Elektrická čtyřkolka neobtěžuje své okolí hlukem ani výfukovými zplodinami. Pokud se v neděli po obědě rozhodnete povozit se po zahradě, soused si toho ani nevšimne.
Vybírat můžete čtyřkolky bez homologace pro sportovní vyžití, pro práci okolo domu, ale i čtyřkolky s homologací, se kterými můžete legálně jezdit po silnici. Některé modely čtyřkolek jsou vybaveny i tažným zařízením a díky výkonným elektrickým motorům zvládnou i přepravu přívěsných vozíků s materiálem.
Akumulátorová čtyřkolka Hecht s nosností 75 kg váhy řidiče plus 45 kg další zátěže dosahuje rychlosti až 45 km/h a její baterii nabijete za cca 6–8 hodin. Na jediné nabití ujedete až 35 km. O pohon se stará 1200W elektromotor, který je napájen z akumulátoru o napětí 48 V a kapacitě 20 Ah. Cena startuje na 29 990 Kč.
Stroj je vybaven předními bubnovými a zadními kotoučovými brzdami. Ovládá se standardně plynovým madlem, stejně jako je tomu u klasického motocyklu. Na pravém řídítku je umístěn velký displej s tlačítky. Ten zobrazuje aktuální rychlost, ujetou vzdálenost a stav akumulátoru. Tlačítky vedle displeje lze v pěti stupních nastavit maximální rychlost, při které sepne omezovač. Pokud chcete zamezit, aby řidič mohl svévolně nastavení maximální rychlosti měnit, je možné pod krytem propojit konektory kabeláže tak, že se omezovač rychlosti aktivuje při dosažení rychlosti 15 km/h. To je vhodné především v případě, že čtyřkolku bude používat méně zkušený jezdec, který by mohl při vyšší rychlosti přecenit své schopnosti.