Elektrický Mustang Mach-E dostane autopilota bez nutnosti držet volant

Elektrický Mustang Mach-E dostane autopilota bez nutnosti držet volant
Fotografie: ford.com
  • Autonomní systém pracuje hned s několika senzory
  • Obejít jeho funkci je podle Fordu nemožné
  • Časem přijdou dodatečné aktualizace map pro Evropu

Přichází zpráva o tom, že Mustang Mach-E již brzy dostane systém autopilota. S informací přichází electrek.co. Novinka dokonce umožní řidičům sundat ruce z volantu na delších trasách, čímž zaručí větší komfort jízdy. Jedná se o balíček CoPilot360 2.0, v němž je obsažen prvek Active Drive Assist. Ten umožní řízení vozu bez použití rukou. To je něco, co žádný dnešní automobil nenabízí a všechny vyžadují v určitém intervalu dotyk, případně dokonce pohyb/odpor na volantu.

Systému nebudou vadit ani sluneční brýle

Ford však dále dodává, že řidič musí stále pečlivě hlídat provoz a myslet na to, že elektronika není na 100 % spolehlivá. Vše přitom pracuje díky soustavě radarů v přídi vozu, které doplňuje infračervená kamera, jenž je zaměřená na řidiče. Ta bude mít za úkol sledovat obličej, hlavu a oči řidiče a ověřovat, že se věnuje řízení a sleduje provoz kolem auta, i když nedrží volant. Funkci prý dokonce nebude vadit ani to, když si řidič nasadí sluneční brýle nebo masku. Stačí pak, aby se řidič nedíval na silnici před sebou a automobil začne sám od sebe zpomalovat a vydá varovnou hlášku.

Dá se tak vlastně říci, že za volantem můžete klidně obědvat, ovšem vaše oči musí stále sledovat provoz před vozem. Rozhodně tak nepůjde za volantem elektrického Mustangu Mach-E vyřizovat emaily. Možnou nevýhodou celého systému je snad jen fakt, že bude prozatím fungovat na dobře zmapovaných dálnicích napříč 50 státy USA a Kanadou. Ford chce toto v budoucnu vyřešit tím, že do systému nahraje silnice i jiných zemí, ty evropské nevyjímaje.

Součástí standardního balíčku je pak i systém udržování vozidla v jízdním pruhu, hlídání slepého úhlu za vozem a také autopilot, jenž bude umět sám zaparkovat. Samotný autonomní systém pak byl zkoušen i v různých klimatických podmínkách a podle všeho mu nevadí jak déšť, tak hustá sněhová vánice.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze