Elektrický bulvár Počernická se blíží, právě začala jeho výstavba

Elektrický bulvár Počernická se blíží, právě začala jeho výstavba
Fotografie: Dopravní podnik hl. m. Prahy
  • Plánovaná elektrická linka nahradí část autobusů a nabídne přímé spojení do centra
  • Trať bude dlouhá 2,4 kilometru, povede v celé délce Počernické ulice od křižovatky s Vinohradskou po křižovatku s Dřevčickou ulicí

Dopravní podnik hlavního města Prahy oznámil, že právě začala výstavba nové tramvajové tratě Počernická. „Tramvajová trať v Počernické je přesně ten typ projektu, který posouvá Prahu k udržitelnější, zdravější a dostupnější dopravě. Spojuje chytré plánování s respektem k historii i současným potřebám obyvatel. Místo drahé závislosti na dovozech ropy investujeme do infrastruktury, která zlepší životní prostředí, uleví přetížené silniční dopravě a nabídne kvalitní alternativu k autům. Přínos pro MHD, i díky evropskému financování, bude dlouhodobý – a to vše bez zásahu do šířky ulice nebo stromořadí. Takto má vypadat moderní městská doprava,“ dodává Zdeněk Hřib, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Připomeňme přitom, že zakázku za 1,479 miliardy korun získalo konsorcium Subterra, OHLA ŽS a PRAGIS s tím, že trať by měla být hotová na konci roku 2027, jak jsme vás již informovali. „Jsme rádi, že se můžeme podílet na dalším projektu rozvoje pražské tramvajové dopravy, tentokrát v Počernické ulici. Navazujeme na zakázky jako je trať na Pankráci, nebo nedávná stavba mezi Divokou Šárkou a Dědinou, která byla nejdelší novou tramvajovou tratí v Praze za posledních dvacet let. Stavba v Počernické ulici přináší řadu technických výzev, zejména přeložku dvou historických páteřních vodovodních řadů z let 1913 a 1939 s průměrem 1,1 metru v celkové délce 1,8 kilometru. Jde o takzvaný Káranský vodovod, jeden ze tří klíčových zdrojů pitné vody pro Prahu. Jako lídr sdružení zhotovitelů, spolu se společnostmi OHLA ŽS a Pragis, vnímáme tuto zakázku jako příležitost zúročit naše zkušenosti a přinést městu kvalitní dopravní řešení,“ říká Jiří Tesař, obchodní ředitel společnosti Subterra.

Nová linka odbočí z Vinohradské a povede středem Počernické ulice až k sídlišti Malešice. Na trase vznikne šest párů zastávek, mimo jiné Hostýnská, Plaňanská nebo Sídliště Malešice. Ať už míříte na Žižkov, Vinohrady nebo rovnou do centra, nová elektrická tepna ušetří přestupy a čas. Nové tramvaje nahradí část autobusové dopravy a nabídnou pohodlné přímé spojení až na Karlovo náměstí či k Hlavnímu nádraží. A to vše bez hluku motorů a bez emisí. Většina trati bude zatravněná nebo osázená suchomilnými rostlinami, takže i vizuálně půjde o upgrade, který Malešicím sedne viz vizualizace výše.

Počernická ulice si tuhle tramvajovou trať zasloužila už dlouhá desetiletí. Urbanisticky připravený pás uprostřed silnice tu vznikl už v době výstavby sídliště Malešice, a teprve dnes se ho daří využít ve prospěch moderní a ekologické dopravy. Tato stavba ale není jen o kolejích. Je to komplexní proměna celé oblasti: od obnovy páteřních vodovodů přes úpravy inženýrských sítí až po vznik kvalitního veřejného prostoru. Mám radost, že projekt po letech příprav vstupuje do fáze realizace a že se Praha opět posouvá směrem k městu, které sází na udržitelnost, dostupnost a kvalitu života,“ říká Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze