Elektrické Volvo EX30 bere Česko útokem. Víme, kolik se jich prodalo

24
Elektrické Volvo EX30 bere Česko útokem. Víme, kolik se jich prodalo
Fotografie: Volvo Česká republika
  • Česko je atypický trh co do výběru motorizace i výbav
  • Volvo slaví s modelem EX30 v Česku i ve světě velké úspěchy
  • Příznivá cena bude v Česku platit i v příštím roce

Elektrické Volvo EX30 je pro automobilku vlastněnou čínským koncernem Geely zcela přelomové. Novinka je nejmenším modelem automobilky a má za úkol oslovit zcela nový segment zákazníků. A podle všeho se jí to daří nadmíru dobře celosvětově, ale i v Česku. Svědčí o tom prodejní čísla, která dnes zveřejnilo české zastoupení automobilky na tiskové konferenci v Praze u příležitosti testovacích jízd s tímto novým elektromobilem. Ten oslovuje líbivým designem, čistým a jednoduchým interiérem, skvělým infotainmentem od Googlu, pokročilými technologiemi, špičkovým výkonem (přes 400 koní v dvoumotorové verzi), ale zároveň také velmi příznivou cenou. Přečtěte si naše podrobné české představení EX30.

Volvo EX30 – první dojmy

České zastoupení Volva oznámilo, že obdrželo objednávky již od více než 420 zákazníků s tím, že dodávky vozů právě začaly. Se spuštěním testovacích jízd pozoruje české Volvo stále nebývalý zájem o tento nový elektromobil a potvrdilo, že takový zájem o žádný svůj nový model dosud neevidovalo. Ještě na podzim Volvo předpokládalo, že letos v Česku prodá zhruba 600 vozů EX30, tento svůj odhad však opakovaně zvyšuje a nyní počítá takřka s tisícovkou prodaných vozů v roce 2024. Dobrou zprávou je, že se velmi příznivou cenu podaří udržet i v příštím roce, zdražování se tak rozhodně nechystá.

Volvo EX30 Single Motor

Rozměry4 233 × 1 836 × 1 555 mm, 1 840 kg
Výkon200 kW
Baterie51 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)320 km

Česko je atypický trh

České zastoupení se podělilo i o překvapivou statistiku v podobě podílu jednotlivých verzí na prodejích. Pokud jste čekali, že většina objednávek bude směřovat na levnější Single Motor varianty, spletli byste se. Celých 46 % zákazníků zvolilo nejvýkonnější verzi Twin Motor s více než 400 koňmi, která zrychlí na stovku za 3,6 vteřiny. Výrazně nejmenší podíl (pouze 15 %) pak má nejlevnější varianta Single Motor s menší LiFePo baterií, která vyjde na 869 000 Kč. V tom je český trh velmi specifický. A to platí bezezbytku také o volbě výbav. EX30 se nabízí ve třech různých výbavových stupních, přičemž největší počet (43 %) zákazníků volí nejvyšší a nejdražší výbavu.

Volvo EX30 v Praze

Volvo EX30 je postaveno na platformě SEA2 čínského koncernu Geely. Na stejné platformě (a takřka se shodnými parametry) je postaven také například Smart #3, který jsme nedávno pro vás natočili. Model EX30 sjíždí zatím z linky v čínském Zhangjiakou, která má kapacitu 250 tisíc aut ročně. Vzhledem k enormnímu zájmu o EX30 se bude výrobní kapacita v Číně navyšovat, navíc se od příštího roku začne vyrábět také v evropské továrně v belgickém Gentu.

Diskuze ke článku
František Okáník
František Okáník
Ad. podíl výbav na prodeji:
- Základní výbava je otřes, nemá ani dálkové zamykání, hned jsem si vzpomněl na Felici, to si opravdu nemůže koupit nikdo normální (leda fleet).
- pokud chcete něco alespoň trochu ekvivalentního ceně (třeba nedej bože el. sedačky, protože se v autě budete prostě střídat se ženou), musíte bohužel do nejvyšší výbavy Ultra, nechápu (chápu, prostě trestaj každého, kdo jim ty peníze nechce dát).
- Příplatek za twin motor je pak 60k, takže se není čemu divit, to je už úsměvné vzhledem k celkové ceně auta.

Spíše je škoda, že Volvo poskládalo výbavu tak nešťastně. El. sedačky mohli nechat radši v plusu, místo Pilot assist, 19"kol a klidně lepšího audia. Prostě taková základní použitelná výbava pro českou vesnici (Plus extended range, nejlépe i stažným a výhřevem do 1 mil).

Další věc je použitelnost auta. Dle statického představení je kufr opravdu malý, pouze pro bezdětné. Nejvíce mě vadilo ale nízké víko kufru a stísněné nastupování na zadní sedačky (První fabie na menším půdorysu předvedla více parády).
Pro pár / dámu asi dobré, pro rodinu s dětmi bohužel :(
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 22. 2. 12:10
Pokud by vlastník byl z Evropy, tak bych to koupil, ale komunistickou Čínu opravdu nebudu podporovat. Volvo už prostě není evropské auto. Bohužel takhle hloupý čecháčkové nepřemýšlí. Evropa bude chudnout a Čína bohatnout ? Ti, co si to koupí, tak vědomně podporují komunisty v Číně.
Josef L
Josef L
Nikde jsem se nedočetl, jak dobře se objednává EX30 v Německu (podíl Volva na trhu je 0,9%). Přestože v Čechách slevy jsou minimální, lidé berou Volvo útokem :) Jak to funguje s cenami v chudém Německu? Cituji:

Základní model EX30 se nazývá Core a stojí nejméně 34 805 eur. Dále pak pohon zadních kol, 200 kW (272 k) a maximální dojezd až 344 kilometrů podle WLTP. Volvo má rychlost 180 km/h a kompaktní SUV dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Pokud chcete trochu větší dojezd – přesněji 131 kilometrů – musíte si připlatit 5200 eur.

Ale teď k tomu nejdůležitějšímu, ke slevám! Úspora u Carwow je aktuálně 4 785 eur – u všech variant. Tuto sumu lze ušetřit mimo jiné na základním modelu Core Single Motor. Ale malá poznámka: Tato nabídka nezahrnuje doporučenou cenu 34 805 eur, ale cenu 36 590 eur. Po odečtení slevy je cena 31 805 eur.


Podle statistiky prodejci dávají na elektromobily průměrnou slevu 18 procent. To se nám může jen zdát.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Volvo sice vypadá modernější ale dojezd bude jako u ZOE 52 a místa o moc víc nebude.....ale za 900 .. holt moderna

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze