Elektrické SUV kupé Volkswagen ID.5 jde v ČR do prodeje

9
Elektrické SUV kupé Volkswagen ID.5 jde v ČR do prodeje
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • První elektrické SUV kupé značky Volkswagen zaujme expresivním designem a velkorysým vnitřním prostorem
  • Vrcholná verze ID.5 GTX nabízí pohon všech kol a nejvyšší výkon 220 kW (299 k)
  • Ceny na českém trhu startují od 1 311 900 Kč

Volkswagen zahájil prodej modelů ID.5 a ID.5 GTX na českém trhu. První elektricky poháněné SUV kupé značky Volkswagen nabízí výhody robustního a praktického SUV ve spojení s designovým kupé a pokrokovou technikou modulární platformy MEB pro elektromobily, a to včetně řady inovativních asistenčních systémů. Nová elektronická platforma se softwarem generace 3.0 poskytuje rozsáhlou konektivitu, která umožňuje mimo jiné aktualizovat systémy vozidla technologií „Over-the-Air“ s bezdrátovým přenosem dat. Vrcholný model ID.5 GTX s pohonem všech kol dvěma elektromotory o celkovém výkonu 220 kW (299 k) k tomu přidává zážitky z mimořádně dynamické jízdy. Nový Volkswagen ID.5 stojí již v showroomech značky Volkswagen s cenami od 1 311 900 Kč.

Podívejte se na nejhezčí elektromobil od Volkswagenu – Volkswagen ID.5 se sexy zádí je tady

S modelem ID.5 nabízíme našim náročným zákazníkům opravdu exkluzivní elektromobil s karoserií SUV kupé,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „ID.5 rozšiřuje rodinu ID. o další model, který vhodně doplňuje bestseller ID.3 a globální vůz ID.4. Volkswagen tak v rámci strategie „Way to Zer“o upevňuje své vedoucí postavení v segmentu elektromobilů a stupňuje svou elektrickou ofenzivu.

Nový Volkswagen ID.5 přichází na český trh se dvěma úrovněmi výbavy: Pro a GTX. V obou případech je pod podlahou uložena největší akumulátorová baterie určená pro modely ID. Její využitelná kapacita 77 kWh umožňuje dojezd na jedno nabití 486 km (GTX) až 512 km (Pro/Pro Performance). Zatímco vrcholná verze GTX disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 220 kW (299 k) a pohonem všech kol 4MOTION, u varianty Pro mají zákazníci na výběr dva výkonové stupně – 128 kW (174 k; Pro) nebo 150 kW (204 k; Pro Performance). Základní cena modelu ID.5 Pro byla stanovena na 1 311 900 Kč včetně DPH, výkonnější Pro Performance vyjde na 1 352 900 Kč. Sportovní ID.5 GTX stojí 1 513 900 Kč. Na všechny modely ID.5 se vztahuje prodloužená záruka na 3 roky/90 000 km.

ID.5 potvrzuje své exkluzivní postavení v rodině modelů ID. rozsáhlou sériovou výbavou, která u variant Pro zahrnuje mimo jiné 19" kola z lehké slitiny, LED světlomety s automatickou regulací, zadní LED svítilny, adaptivní tempomat ACC, asistenční systém Front Assist, navigační systém Discover Pro s 10" displejem, ultrazvukové senzory Park Pilot vpředu a vzadu, služby We Connect, App-Connect Wireless, dekorační osvětlení s výběrem 10 barev světla, 3zónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tepelné čerpadlo, vyhřívané sklo čelního okna, Keyless Start a senzor deště. Verze GTX se odlišuje například 20" koly z lehké slitiny, inteligentními světlomety IQ.LIGHT LED Matrix a 30 barvami dekoračního osvětlení interiéru.

Součástí sériové výbavy všech variant jsou také nabíjecí kabely pro domácí zásuvku (230 V) a pro veřejné nabíjecí stanice (Mennekes 2). Sadu akumulátorů lze nabíjet výkonem až 11 kW v případě střídavého proudu, resp. až 135 kW při použití stejnosměrného proudu. Při cestování na dlouhé vzdálenosti mohou majitelé vozů ID.5 využívat síť rychlonabíječek Ionity. Za optimálních podmínek lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro dalších 390 km (ID.5), resp. 320 km (ID.5 GTX) podle metodiky WLTP.

Všechny varianty jsou již dostupné v internetovém konfigurátoru. Orientaci v nabídce zákazníkům usnadňuje velmi jednoduchá struktura výbav na přání, která zahrnuje výhodné specifické pakety ve dvou variantách – základní a Plus – a k tomu další prvky výbavy na přání. Prodejci značky Volkswagen mají navíc pro zájemce o elektromobilitu připraven kompletní sortiment produktů a služeb pro nabíjení od nástěnných nabíječek ID.Charger přes odbornou montáž a zprovoznění nabíjecího zařízení u zákazníka až po zajištění odběru ekologicky vyráběné elektrické energie.

Volkswagen ID.5 je vrcholným modelem rodiny ID. na základě modulární elektromobilové platformy MEB. Mezi technické highlighty patří mimo jiné nový software ID. generace 3.0, který optimalizuje nabíjecí výkon a hlasové ovládání. Softwarové kompetence značky Volkswagen dokládají také aktualizace systémů vozidla technologií „Over-the-Air“ a asistenční systémy nejnovější generace, které představují v rámci strategie ACCELERATE další krok k automatizované jízdě. Na přání dodávaný Travel Assist využívá spolupráci adaptivního tempomatu ACC a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, údaje navigačního systému a data od ostatních vozidel z cloudu, která zprostředkovává sériově dodávaná technologie Car2X. Zaparkování vozu může být ještě snadnější díky na přání dodávanému systému Park Assist Plus s funkcí paměti.

Verze GTX s pohonem všech čtyř kol a výkonem 299 koní vypadá elegantně a sportovně zároveň

Navzdory atraktivním liniím ve stylu kupé naleznou cestující uvnitř vozu velkorysý prostor pro komfortní cestování. Výška stropu nad sedákem na zadních sedadlech je jen o 12 mm nižší než v modelu Volkswagen ID.4. Díky rozvoru náprav 2 766 mm se interiér modelu ID.5 vyrovná svou prostorností o číslo větším SUV. Základní objem zavazadlového prostoru je až 549 litrů. Kvalita materiálů včetně jejich zpracování dosahuje prémiové úrovně.

Volkswagen vyrábí modely ID.5 a ID.5 GTX v závodě Cvikov a zákazníkům je předává s neutrální bilancí emisí CO2. Oba modely tak mohou za předpokladu nabíjení výhradně ekologicky vyráběnou elektrickou energií jezdit již dnes s neutrálním vlivem na klima.

Volkswagen ID.5 GTX

Rozměry4 582 × 1 852 × 1 619 mm, ? kg
Výkon220 kW
Baterie82 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)490 km
Diskuze ke článku
karlos
karlos
Intreier, stejně jako u všech iD je příšerný.
Kolik ještě VW vypustí EV, než mu dojde, že na nich ziskový prostě nebude.
Dini Dini
Dini Dini
Zdálo by se, že je ID.5 pouze frajerská verze ID.4, ale kdysi v roce 2010 jsem vystřídal Mondeo MK.4 kombi za hatch. Jinak bylo vše stejné. Hatch jezdil o 0,5litru levněji a to jen díky lepšímu víření vzduchu za autem. To samé bych si tipnul bude u ID.4 a ID.5 a bude tam skutečný rozdíl při vyšších rychlostech. Uvidíme.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Naposledy upraveno: 13. 12. 2021 17:48
Jsem rozhodně fanda toho exteriéru, ten se jim náramě povedl. Už méně VW techniky uvnitř :)
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Ako krok správnym smerom hodnotím to zníženie doplnkov. Najviac sa mi páči ako to má nastavené Tesla. Proste skoro všetko to isté len dojazd a výkon sa mení. Tradičné automobilky takto umelo znižujú cenu. Síce základná cena vyzerá dobre ale to auto je totálne oholené na kosť. A čo tam nemusí byť tam v základe proste nie je. Najviac ma dostalo tepelné čerpadlo za doplatok. To akože myslia vážne? Tepelné čerpadlo je základ čo by mal mať každý elektromobil. Bohužiaľ sa tu ukazuje plant ako v budúcnosti viac zarobiť na zákazníkovi. Kopa doplnkového softvéru. Chcete vyhrievaný volant? Hardvér tam bude ale táto funkcia bude len ako softvérový doplnok. Takže nakoniec cena ďaleko prekročila model Y ktorý všetky softvérové aktualizácie dostáva zadarmo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze