Elektrické Porsche Cayman už brousí Nürburgring. Včas hotové ale nebude

Elektrické Porsche Cayman už brousí Nürburgring. Včas hotové ale nebude
Fotografie: Porsche
  • Příprava obou dvoumístných elektrických modelů Porsche se opozdila
  • Nenavážou tak ihned na ukončenou výrobu spalovacích předchůdců
  • Zájemci o elektrické novinky však zkrátka nepřijdou

Mrštné dvoumístné kupé Porsche Cayman letos v říjnu skončí. Tedy přesněji odejde do historie jeho spalovací pohon. Ovšem nyní přišel Motor1 s informací, že skončí opravdu, byť zřejmě jen dočasně. Zatímco původně bylo v plánu na ukončenou produkci benzinových verzí plynule navázat elektrickým pohonem, nyní byl debut obou verzí Porsche 718 EV, tedy kupé Cayman i roadsteru Boxster, odložen. Zatím není jasné, na jak dlouho, ovšem nyní už víme, že automobilka změnila pořadí uvádění elektrických novinek a před oběma biposty dostane přednost elektrická verze velkého SUV Cayenne. Ta se totiž oficiálně představí ještě letos na Mnichovském autosalonu, přičemž v pohybu se poprvé veřejně představila právě tento týden v Goodwoodu, byť zatím zamaskovaná.

Automobilka už oba modely pilně testuje, a to jak na veřejných komunikacích, tak samozřejmě i v zeleném pekle severní smyčky Nürburgringu. Jenže nevíme, kolik času ještě zbývá do premiéry, která se tak klidně může odehrát až koncem příštího roku. A nevíme ani, zda vystoupí ze stínu Cayman a Boxster společně, nebo Zuffenhausen bude napínat fanoušky každé karosářské verze jinak dlouho. Pokud to tak ovšem bude, můžeme spíše očekávat jako první Boxster, což odpovídá i tradicím. Ve spalovací verzi se totiž otevřená verze rovněž představila dříve, než uzavřený Cayman.

Jinak pokračuje obvyklá hra automobilky s médii i motoristickými nadšenci. Porsche postupně uvolňuje střípky technických informací a diskuze na tematických fórech bobtnají. Proto už něco málo víme; samotná automobilka potvrdila, že typ 718 EV dostane jinou platformu, než dvojčata Audi E-Tron GT/Porsche Taycan, sdílející 800V bázi J1. Soudě podle konceptu Mission R lze také soudit na nízkou pohotovostní hmotnost kolem 1,5 tuny. Jasno zatím vůbec není kolem cen, i když je pravděpodobné, že električtí nástupci dostanou mastnější ceníky, než spalovací současníci. Nelze tak vyloučit, že se dostanou na dohled ikonického, zatím spalovacího modelu 911, to je ale zatím jen spekulace.

A nakonec další námět pro diskutéry: v tuto chvíli už není tak jednoznačné, že se současnou generací Porsche 718 a dalšími stávajícími modely odejdou spalovací motory definitivně. Samotná automobilka totiž ústy svého bývalého finančního ředitele Lutze Meschkeho zveřejnila informaci, že některé budoucí modely, původně zamýšlené jako čistě elektrické, by mohly možná dostat i benzinové pohony. Nepadlo však jméno konkrétního modelu a vůbec nemusí jít právě o dvojici lehkých sporťáčků. Možná se to týká nástupce benzinového Macanu, zamýšleného někdy kolem roku 2030, možná chystaného full-size SUV se třemi řadami sedadel.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze