O spojení kempování s obytným autem a elektrického pohonu sní nadšení elektromobilisté už nějaký čas a externí úpravci jim začínají vycházet vstříc. I přesto, že se zatím nepodařilo najít uspokojivý kompromis mezi hmotností baterií a z ní plynoucího dojezdu na jedné straně a omezené nosnosti velkých obytných aut s celkovou hmotností do 3,5 tuny. A protože uvažované navýšení maximální celkové hmotnosti u vozidel kategorie N1 na 4,25 t v Evropské unii zatím neproběhlo, většina výrobců velkých dodávek zatím s podobným krokem váhá, jelikož konstrukce takového auta se často podobá balancování s každým gramem. Mercedes však našel řešení; prostě použil menší výchozí model EQT. Tedy kompaktní elektrickou integrovanou dodávku, která s plněním hmotnostních limitů nebude mít problémy.
Samozřejmě nelze očekávat plný komfort jako v dospělých obytných autech; podobné počiny ubytují jen dva nocležníky a poskytnou jim, kromě sucha, tepla a soukromí nanejvýš tak výsuvnou kuchyňku. O hygienu je třeba se postarat u externích zdrojů. Jenže mnoha lidem to tak stačí a navíc je takové vozidlo výrazně levnější než velký bydlík. Jak si s tím poradil Mercedes, zatím nevíme, protože kromě samotného faktu, že jej za necelý měsíc představí oficiálně, o obytném EQT zatím neprozradil vůbec nic, ani jeho podobu. A tak si můžeme technické parametry jen domýšlet. Protože jde o odznakovou verzi Renaultu Kangoo Electric, lze předpokládat použití stejné techniky, tedy baterie s využitelnou kapacitou 45 kWh a normovaným dojezdem kolem 300 km.
Navíc bude to, co o Adventu spatříme, zatím jen konceptem. Sériová verze se představí až napřesrok, kdy také dorazí do autosalonů. Premiéra Mercedesu Concept EQT Marco Polo proběhne ve 14 hodin středoevropského času na tomto odkazu.