Samotný Mercedes-Benz EQT ještě není ani v prodeji a výrobce už představil koncept modulové vestavby, která jej promění v mimořádně pohodlný, přesto však kompaktní a cenově dostupný obytný elektromobil. Ten během všedních dní poslouží pro běžnou přepravu až pěti osob, o víkendu či dovolené ekologicky odveze čtyři milovníky volnosti do přírody, kde jim poskytne přístřeší, pohodlné dvoulůžko o rozměrech 2 × 1,15 m, druhé střešní lůžko 1,97 × 0,97 m a také kompletně vybavenou kuchyňku s indukčním i plynovým vařičem, 16l chladničkou a dřezem plus jídelní kout. Tím to ale nekončí; uvnitř bude možné díky výklopnému střešnímu dílu možné normálně pohodlně, vzpřímeně chodit a v útrobách se skrývá i univerzální stolek, s nímž lze interiér proměnit na konferenční stolek.
Veškerý nábytek podle Mercedesu snadno vymontují dvě osoby za pět minut a pak získají klasický pětimístný rodinný elektromobil s gigantickým zavazadelníkem, který se díky své výšce pod dva metry snadno vejde do podzemních garáží, mycích linek i parkovacích páternosterů. Vše je vyvedeno v dřevěné dýze višně Avola, měkké a užitné plochy pak ve vzoru Artico Microcut. Nechybí ambientní LED osvětlení a celkem 7 USB zásuvek. Spotřebu by měla pokrýt vyjímatelná přídavná baterie schovaná v poličce pod sedadlem, kterou lze dobít doma z běžné zásuvky, případně solárním panelem na výklopném střešním dílu. Není tak třeba vybíjet trakční baterii a zároveň lze za slunečného počasí vydržet mimo civilizaci déle.
Nechybějí ani inovace typu elektrochromatického zatemňování zadních oken jediným stiskem tlačítka. Už tedy žádné rolety ani záclonky. Za doplatek budou k dispozici i dvě skládací židle se stolkem, s jejichž pomocí si bude možné pod připínatelnou výsuvnou markýzou udělat pohodlí. Součástí vodního hospodářství je také nádrž na 12 litrů čisté vody a stejné množství té odpadní; není tedy nutné znečišťovat životní prostředí vylitými saponáty.
Základem je samozřejmě osobní verze kompaktní integrované dodávky EQT, která sdílí techniku s Renaultem Kangoo. K dispozici je tedy úsporný synchronní motor s cizím buzením o špičkovém výkonu 122 k (trvalém 69 k) a točivém momentu 245 Nm, který pohání přední kola a dokáže kompaktní vůz rozjet až na 134 km/h. Baterie o netto kapacitě 45 kWh (brutto 46 kWh) je umístěna v podlaze tak, aby neomezovala užitný prostor uvnitř. Dokáže se nabíjet až 80 kW na DC či 22 kW na AC. V prvním případě trvá nabití 38 minut, ve druhém 2,5 hodiny. Dojezd standardního EQT činí podle WLTP až 282 km, s obytnou vestavbou bude o něco skromnější.
Představený koncept se blíží sériové verzi, která by se měla dostat na trh v polovině roku 2023. K mání bude i modul pro krátké provedení EQT, i k dodatečnému dokoupení.