Mercedes-Benz dlouhá léta spolupracoval se skupinou Renault Group na výrobě osobních i užitkových vozidel především z okrajových segmentů, kde by se německému gigantovi nevyplatil vlastní vývoj. Shodou okolností však ani v jednom případě prodejní výsledky neospravedlnily přípravu nástupce a v některých případech se dokonce ve Stuttgartu s těžkým srdcem rozhodli projekt předčasně utnout.
To byl případ třeba velkého pick-up třídy X, což nebylo nic jiného, než mírně modifikovaný Nissan Navara s mercedesovskými motory. O úspěchu nelze hovořit ani v případě společného projektu značek Renault a Smart, kdy modely Twingo a Fortwo sdílely renaultovskou techniku včetně motorů a který skončil smetením veškerého dosavadního vývoje do stoupy, vytvořením joint venture s čínskou automobilkou Geely a vývojem zcela nových elektromobilů Smart v čínské režii. Z nabídky Mercedesu Vito rovněž potichu zmizel renaultovský diesel 1.6 s pohonem předních kol. Je to sotva několik týdnů, co jsme se definitivně rozloučili s třídou A a nyní v sítu hlídačů nákladů uvízl poslední velký společný projekt v podobě modelů Mercedes-Benz Citan, T a EQT.
Kompaktní integrovaná dodávka, prodávaná i jako osobní MPV Citan, vznikla kompletně v režii Renaultu, jde totiž o odznakovou verzi populárního Renault Kangoo. Mercedes ji ovšem nabízí ve své autorizované síti, servisuje tamtéž a především ji nacenil podle zvyklostí prémiové značky, tedy výrazně výše, než Renault. A zřejmě to stálo za prodejními výsledky, které podle Reuters přivedly vedení automobilky Mercedes-Benz k rozhodnutí tento projekt předčasně ukončit.
Už napřesrok se tak rozloučíme s osobními i užitkovými verzemi se spalovacími i čistě bateriovými pohony. Kdo se v tomto modelu, ve verzi Citan prodávaném i s atraktivní spací vestavbou, vzhlédl, měl by si tedy pospíšit. Automobilka totiž segment kompaktních dodávek, do nějž vstoupila teprve v roce 2012, prý opouští nadobro a nadále se bude věnovat ziskovějším modelům tunové a vyšší třídy, tedy od Vita/V/EQV výše. Dalšího pokusu o dostupné MPV se také zřejmě jen tak nedočkáme, protože ani výsledky starších modelů Vaneo a dřívějších generací třídy B nebyly ohromující.
