Elektrická limuzína od Volva se ukázala světu. Všimli si toho jen ti nejpozornější

Elektrická limuzína od Volva se ukázala světu. Všimli si toho jen ti nejpozornější
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • K drobnému odhalení došlo v rámci faceliftu modelu XC90
  • Elektrická verze má dostat označení ES90
  • Již existují plně jezdící prototypy s tovární zkratkou V551 First VP

I když Volvo začíná lehce brzdit s dalším vývojem elektrických modelů a svou pozornost chce více zaměřit na kategorie mild-hybrid a plug-in hybrid, stranou nezůstává osud nástupce současné vlajkové lodě s označením S90. Ta patří k tomu nejlepšímu, co Volvo dlouhodobě nabízí a jak to nyní vypadá, podle insideevs.com se o budoucnost vlajkové řady S90 nemusíme bát. Již dnes existují ověřovací prototypy s kódovým označením V551 First VP, které podstupují různé testovací cykly. Navíc, nedávná premiéra faceliftovaného Volva XC90 ukázala podobu elektrické varianty, ačkoliv všimnout si toho nebylo snadné. Za vše může prezentace XC90tky, kdy se švédský výrobce pochlubil novým palubním a operačním systémem.

Na samém konci video prezentace systému totiž klip ukázal, jak se otevírá aplikace YouTube. V ní se ukazuje upoutávka na dlouho očekávaný vůz - budoucí vlajkovou loď v podobě elektrického sedanu Volvo ES90. Během těchto pár sekund lze spatřit siluetu novinky, která ještě nemá oficiální datum premiéry. Již dnes ale víme, že vůz přijede na platformě SPA2, kterou využívá již prodávané elektrické SUV s označením EX90. Přechod do elektrické éry tak bude snazší v případě modelu S90, jenž je dostupný i jako kombi V90. Pokud by opravdu dorazil elektrický kombík, mohla by to být konkurence pro BMW i5 Touring, které je taktéž elektrickou prémiovkou. Do délky má Volvo ES90 měřit 4,99 metru, 1,54 metru na výšku a 1,94 metru má činit šířka. Rozvor pravděpodobně přesáhne tři metry, což prospěje prostoru pro posádku hlavně vzadu.

Co se týče technických specifikací, baterie Volva ES90 nabídne čistou kapacitou 107 kWh. Technicky vzato Volvo pravděpodobně převezme vše potřebné z modelu EX90, což znamená, že základní verze přijede s pohonem zadních kol. U vyšších verzí můžeme čekat pohon všech kol a výkon až 380 kW.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze