Při oficiální premiéře plně elektrické Dacie Spring zástupci značky zdůrazňovali, že půjde o cenově nejdostupnější elektromobil v Evropě. Cenu ale zatím Dacia nezveřejnila, takže otázka, zda se skutečně dostane pod 10 tisíc eur, jak tvrdily neoficiální informace, zůstala nezodpovězená. Podle informací, které se postupně objevují, to ale vypadá, že na tuto cenu by se měla dostat jen po odečtení dotace. Jedním z webů, které píší i o ceně, je turbo.fr.
Ten uvádí, že základní cena bude 15 tisíc eur, tedy v přepočtu přibližně 410 tisíc korun. Na 10 tisíc by se tedy ve Francii měla dostat po odečtení tamního ekologického bonusu, který ale v Česku nemáme, takže pro nás bude nejspíše platit cena přes 400 tisíc. Faktem i tak zůstává, že i s takovou cenou by byla Dacia Spring nejdostupnějším elektromobilem na trhu, protože Škoda Citigo-e iV stojí cca 500 tisíc korun a navíc už ji ani nelze objednat.
V Maďarsku mí Dacia Spring stát 6,5 milionu forintů
Podobné ceně nahrává i vyjádření šéfa maďarského zastoupení Renaultu, Tamáse Wachtlera. Ten řekl, že v Maďarsku bude Dacia Spring stát necelých 6,5 milionu forintů, což je v přepočtu ještě více – přibližně 486 tisíc korun. Tím už by se blížila ceně elektrického Citiga, které je ale menší než Dacia Spring. I v Maďarsku mají k dispozici dotace pro elektromobily a po jejich odečtení by Dacia Spring měla vyjít na 4 miliony forintů, tedy v přepočtu 300 tisíc korun.
Cena Dacie Spring! Dle maďarského novináře Várkonyi Gábora, generální ředitel maďarského Renaultu Tamás Wachtler...
Zveřejnil(a) RNews.cz - Exkluzivní informace ze světa Renault Groupe dne Pátek 16. října 2020
Podle dostupných informací to tedy vypadá, že bez dotace by se základní cena Dacie Spring měla pohybovat mezi 400 a 500 tisíci Kč, čímž se sice stane nejdostupnějším elektromobilem v Evropě, ale ne tak výrazně levnějším, jak se původně čekalo. K tomu by byla potřeba dotace, kterou ovšem v Česku nemáme. Dokonce i dotační výzva pro firmy, která byla vypsaná minulý rok, byla letos zrušena.
Technické parametry Dacia Spring
Konstrukce | hatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min |
Baterie | 26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 511 900 Kč |