Volkswagen se pochlubil výkonem švýcarského řidiče Felix Egolfa, odborníka na dálkové jízdy s elektromobily, jemuž se povedlo ujet s Volkswagenem ID.7 Pro S v reálném provozu na jedno nabití 794 kilometrů. Jeho týmu, který se celkově skládal z osmi členů, jež se v jízdě střídali, to zabralo 15 hodin a 42 minut. Zajímavý výsledek je to zejména s ohledem na to, že jde o výrazné překonání dojezdu dle WLTP, jenž u tohoto modelu činí 709 kilometrů.
VW ID.7 Pro S – jízdní dojmy
Jízda přitom probíhala na cca 81 kilometrů dlouhém okruhu v metropolitní oblasti Zug jižně od Curychu. Profil trasy odpovídal běžné každodenní jízdě a zahrnoval dálniční úseky i polní cesty. Průměrná spotřeba vyšla na 10,3 kWh na 100 km – dle WLTP přitom činí u tohoto modelu 13,6 kWh na 100 km. Pokud by se pak spotřeba přepočetla na naftu, odpovídalo by to jen 1,1 l na 100 km! Průměrná rychlost přitom činila 51 km/h, jak můžete vidět na obrázku níže.
Zajímavostí pak je, že konkrétní vůz nebyl tou nejvýhodnější variantou pro co nejdelší dojezd, neboť obsahoval volitelnou výbavu (například paket Comfort či paket asistenčních systémů IQ.DRIVE), která dojezd dle WLTP snížila na 700 km.
V souvislosti s tímto zajímavým testem pak nesmíme zapomenout na to, že i v našich řadách máme experta, jenž se soustředí na úsporou jízdu. Tím je Marek Tomíšek, jemuž se už před třemi roky povedlo ujet s elektromobilem Mercedes EQS přes 850 kilometrů na jedno nabití! A pokud by vás zajímalo, za kolik jezdil s ID.7 v rámci testu Zaostřeno na spotřebu on, zde se to dozvíte.
Volkswagen ID.7 Pro S
Rozměry | 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg |
---|---|
Výkon | 210 kW |
Baterie | 91 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 709 km (WLTP) |
A 3,6x25kc=90,00 Kč/100km. 10kwh za 8kc na nabijecce = 80kc/100km.