Dokáže vaše auto jezdit za 1,1 litru na 100 km? Luxusní Volkswagen ID.7 ano

24
Dokáže vaše auto jezdit za 1,1 litru na 100 km? Luxusní Volkswagen ID.7 ano
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen ID.7 Pro S dokázal ujet v reálném provozu 794 km na jedno nabití
  • Povedlo se to švýcarskému odborníkovi na dálkové jízdy s elektromobily

Volkswagen se pochlubil výkonem švýcarského řidiče Felix Egolfa, odborníka na dálkové jízdy s elektromobily, jemuž se povedlo ujet s Volkswagenem ID.7 Pro S v reálném provozu na jedno nabití 794 kilometrů. Jeho týmu, který se celkově skládal z osmi členů, jež se v jízdě střídali, to zabralo 15 hodin a 42 minut. Zajímavý výsledek je to zejména s ohledem na to, že jde o výrazné překonání dojezdu dle WLTP, jenž u tohoto modelu činí 709 kilometrů.

VW ID.7 Pro S – jízdní dojmy

Jízda přitom probíhala na cca 81 kilometrů dlouhém okruhu v metropolitní oblasti Zug jižně od Curychu. Profil trasy odpovídal běžné každodenní jízdě a zahrnoval dálniční úseky i polní cesty. Průměrná spotřeba vyšla na 10,3 kWh na 100 km – dle WLTP přitom činí u tohoto modelu 13,6 kWh na 100 km. Pokud by se pak spotřeba přepočetla na naftu, odpovídalo by to jen 1,1 l na 100 km! Průměrná rychlost přitom činila 51 km/h, jak můžete vidět na obrázku níže.

Volkswagen ID.7
Spotřeba vyšla mimořádně příznivě

Zajímavostí pak je, že konkrétní vůz nebyl tou nejvýhodnější variantou pro co nejdelší dojezd, neboť obsahoval volitelnou výbavu (například paket Comfort či paket asistenčních systémů IQ.DRIVE), která dojezd dle WLTP snížila na 700 km.

V souvislosti s tímto zajímavým testem pak nesmíme zapomenout na to, že i v našich řadách máme experta, jenž se soustředí na úsporou jízdu. Tím je Marek Tomíšek, jemuž se už před třemi roky povedlo ujet s elektromobilem Mercedes EQS přes 850 kilometrů na jedno nabití! A pokud by vás zajímalo, za kolik jezdil s ID.7 v rámci testu Zaostřeno na spotřebu on, zde se to dozvíte.

Volkswagen ID.7 Pro S

Rozměry4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg
Výkon210 kW
Baterie91 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd709 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
No uprimne po meste jezdim s Corollou 2.0hybrid za 3,6 celkem casto. Je dost mozny ze bych za tu spotrebu ujel i 700km prumerem 50kmh.

A 3,6x25kc=90,00 Kč/100km. 10kwh za 8kc na nabijecce = 80kc/100km.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jojo. Jsem první z okolí co má plnokrevné čisté EV a těch posměšků a otázek, všichni to mají nastudované z internetu. Drahý , hoří nikam nedojede. Když jim ale řekněte, že to stalo jako základní Superb, dojedu 400km, nabíjím jen doma, nehorim a kilometr stojí 3x méně než předešlé Berlingo, tam řeknou, no jo, ale ty máš panely na střeše. Tak řeknu, ze ty mám pro barák, a kdybych započítal do roční bilance celé domácnosti i auto, tak pro nabíjení doma platím cca 5-6x méně na km... Tak čumí a mlčí.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Ve vší úctě k inteligenci autora článku - jak proboha můžete přepočítávat kWh na svorkách elektromotoru na litry benzínu v nádrži? To je sice hezké a obecně známé, že má benzín mnohem vyšší energetickou hustotu než baterie v autě, ale kWh spotřebovaná vozem (respektive ještě jen ta udaná jeho softwarem) není ani omylem žádný koncový účet energie. Ta se musela s obřími ztrátami někde vyrobit - a zatím nemáme žádnou technologii, která by to zvládla s menšími než 50% ztrátami. Každý alespoň trochu poučený technicky uvažující člověk ví, že benzín v nádrži není totéž co čistá elektřina měněná elektromotorem na rotační pohyb, benzín je pouze nositel energie která se v autě pomocí motoru teprve transformuje na užitečnou energii. Pokud chcete - každé ICE si s sebou vozí ekvivalent toho co je pro BEV celá elektrárna. U elektřiny se tahle transformace uděje z libovolného původního nositele energie v této elektrárně (s nejlépe 50% účinností, víc opravdu neumíme - trochu to vylepšuje odpadní kogenerace což je ekvivalent vytápění vozu v ICE odpadním teplem), a za pomoci dalších ztrát - přenosem, transformací, nabíjením a vybíjením její akumulace změní na tu užitečnou. To je asi tak inteligentní jako říct, že se někdo umí najíst z kg hlíny a je to jako by do sebe dostal pět kilo rajčat. Udělejte prosím něco z tou technickou zdatností lidí na technickém webu :-(

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze