Dokáže motor 1.5 TSI Bluemotion jezdit za papírové hodnoty? Vyzkoušeli jsme to

18
Dokáže motor 1.5 TSI Bluemotion jezdit za papírové hodnoty? Vyzkoušeli jsme to
  • Benzinový čtyřválec disponuje funkcí vypínaní válců
  • Tento systém má přispívat k nízké spotřebě
  • Naměřená reálná spotřeba činila 5,0 litrů na 100 kilometrů
  • Do rychlosti 130 km/h umí vůz za určitých podmínek jezdit s nulovými emisemi

Volkswagen Golf asi není potřeba představovat. Aktuálně je na trhu sedmá generace, která nedávno prošla větší modernizací. Na řadu přišly také nově vyvinuté motory TSI, kde hlavní roli hraje nový koncernový benzinový motor 1.5 TSI. Ten bude postupně napříč jednotlivými modely koncernu Volkswagen nahrazovat dosluhující 1.4 TSI. Nyní na trh přichází úsporný derivát 1.5 TSI s přívlastkem BlueMotion. Měli jsme možnost se s touto motorizací svézt a přesvědčit se, zda skutečně dosahuje reálné spotřeby přibližující se dieselovým motorům. 1.5 TSI ACT BlueMotion nabízí nejvyšší výkon 96 kW / 130 koní a kombinovanou spotřebu paliva pouhých 4,8 l na 100 km. Mimo město klesá hodnota průměrné spotřeby paliva podle metodiky EU na 4,0 l / 100 km, s převodovkou DSG pak 4,1 l / 100 km. Této nízké spotřeby se podařilo dosáhnout použitím Millerova cyklu motoru TSI a použitím technicky vyspělého výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.

Pohonná jednotka obsahuje technologii ACT neboli aktivní vypínání válců. Kdykoli je to možné, deaktivuje systém dva vnitřní válce, a to ve všech situacích, kdy k jízdě postačí nízký výkon. K deaktivaci dochází v rozsahu otáček od 1 400 do 4 000 za minutu a při rychlosti do 130 km/h. Motor 1.5 TSI ACT BlueMotion disponuje další inovací. Je-li kombinován se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, což byl i náš případ, lze hovořit o mikrohybridním systému. Jakmile řidič předvídavě uvolní pedál plynu nebo jede v mírném klesání, řídicí jednotka motor TSI vypne a odpojí jej rozepnutím spojky od hnacího řetězce. Vůz se pak pohybuje pouze setrvačností. V této fázi nedochází k brzdění motorem a maximálně se využívá kinetická energie vozidla. V případě potřeby brždění motorem nebo akcelerace motor bleskurychle naskočí.

Golf při setrvačné jízdě neprodukuje žádné emise. Přechodné vypínání motoru při setrvačné jízdě snižuje v reálném provozu spotřebu paliva až o 0,4 l / 100 km. Mikrohybridní systém používá elektrickou síť s napětím 12 V a kompaktní lithium-iontový akumulátor, aby byly i ve fázích s vypnutým spalovacím motorem zásobovány elektrickou energií všechny důležité systémy. Nám se během testu spotřeby podařilo na 92 kilometrů dlouhé testovací trati, která zahrnovala městské části, okresky i dálnice, při dodržování rychlostních limitů dosáhnout průměrné spotřeby 5,0 litrů benzinu na 100 kilometrů. V dohledné době se také můžete těšit na srovnání reálné spotřeby této verze vozu, plug-in hybridu a čistého elektromobilu, a to na stejné testovací trati.

Diskuze ke článku
Hilbroš
Dnes jsem se svou Fábií kombi 1,2 TSI, 81 Kw ujel 210 km, ve dvou lidech a zavazadla cca 60 kg, 30% okresky, 60% dálnice tachometrových 135, 10% Praha. po celou dobu puštěná klima a žádná eko jízda. když bylo potřeba, tak jem jí naložil. Bez vypínání válců, bez plachtění, ... 5,1l/100km.
P.
Audi a4 3.0l v quattru 5.8.l 180KW
alien5
To bude zase znicenejch motoru s novou technologii.. njn EU diktuje
Nepovim
BMW 530D E60 německé dálnice a město 6l.... dálnice do 200km/h dále 750i E65 V8 to samé za 9L... takže nevím v čem je to pokrok... půlka mého motoru má obsah 2.2 a výkon 122kw a krouťák 225NM a spotřebu 4,5l v artmosféře.... takže to, že nějaká 1.5 tsi jezdí za 5l je nesmysl... jo a foobie 1.2 tsi naložená s klimou a bere si 5l ha ha celkem pěkná pohádka na dobrou noc... v práci máme firmní auta a čtyři foobie s 1.2 tsi také a průměr je 7,5l a v tom autě je jen řidič a zapnutá klima... takže opět další propagace škodovky... takže hodně štěstí s vašima 1.2tsi ala sekačka na trávu...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze