Skupina ČEZ patří mezi lídry v budování dobíjecí sítě pro elektromobily v ČR. Letos se počet zprovozněných stanic zatím dostal k číslu 50, uvidíme, kolik to bude do konce roku. Při výstavbě je kladen důraz na to, aby docházelo ke zrychlení dobíjení především díky instalacím vysokorychlostních stanic v nových lokalitách, ale také přidáním dobíjecích stojanů do již existujících lokalit. ČEZ provozuje nyní 20 vysokorychlostních dobíjecích stanic po celé ČR. Do konce letošního roku by se mělo instalovat až 40 vysokorychlostních dobíjecích stanic. „Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut.“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani. Financování výstavby je zajištěno z evropského grantu programu Connecting Europe Facility (CEF), Operačního programu Doprava a také z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.
Díky husté veřejné síti dobíjecích stanic vybudované v Olomouckém kraji, zde již po několikáté dochází k pokoření dosavadního rekordu v množství odebrané elektřiny dobíjecími stanicemi. Při současném počtu 30 dobíjecích stanic se od letošního ledna do června zvýšil celkový odběr o 23 %. Za stejné období v loňském roce bylo skrze dobíjecí stanice dodáno 75 tisíc kWh a letos je to přes 93 tisíc kWh bezemisní elektřiny. Celorepublikově se během 1. pololetí spotřebovalo v dobíjecí infrastruktuře Skupiny ČEZ přes 2,3 milionu kWh čisté energie, což je pětkrát více než za stejné období před pěti lety. Nejvýkonnější dobíjecí stanice jsou kromě Olomouce umístěny například v Jeseníku, Lipníku nad Bečvou, Přerově, Šternberku, Uničově nebo u dálnice D35. Nejvytíženější ultrarychlou dobíjecí stanicí v Olomouckém kraji za 1. pololetí byla zároveň i nejrychlejší dobíjecí stanice na 253. km dálnice D35 u Uničova s výkonem 225 kW. V souhrnu se během prvních šesti měsíců zákazníci zastavili na dobíjecích stanicích Skupiny ČEZ v Olomouckém kraji v 5 085 případech a průměrně zde dobili okolo 18,3 kWh. Za stejný časový úsek v loňském roce to bylo pouze 13,5 kWh.
Seznam veřejných dobíjecích stanic ČEZ v Olomouckém kraji
- Ivanovice na Hané (D1, exit 236, u čerpací stanice Shell)
- Jeseník 2× (areál OC Kaufland)
- Lipník nad Bečvou (Losertova ulice)
- Lipník nad Bečvou (před firmou MetalPlast)
- Lipová – Lázně × (parkoviště parkoviště Schrothových léčebných lázní)
- Loučná nad Desnou (u hotelu Dlouhé stráně)
- Olomouc 2× (areál OC Haná, u McDonald´s)
- Olomouc 2× (areál OC Kaufland Hněvotínská)
- Olomouc (areál OC Kaufland Štursova)
- Olomouc 3× (areál firmy Samohýl Motor)
- Olomouc – Nemilany 2× (R35, exit 272, u čerpací stanice AMIGO)
- Prostějov (areál OC Kaufland)
- Prostějov (Plumlovská 4167)
- Přerov (areál OC Kaufland)
- Přerov (parkoviště u kina Hvězda)
- Šumperk (areál Auto Hégr)
- Šternberk (areál Kaufland)
- Šternberk (areál Auto Hégr)
- Unčovice 4× (u McDonald´s)
- Uničov (Šumperská 538)
- Zábřeh (areál OC Kaufland)
na 30 stanicich bylo dobito 93MWh
93Mwh po 13000 Kc/MWh = 1209000Kc, 40300 na jednu stanici za pul roku
tak to CEZ hezky prodelal, je to ve skutecnosti jeste min protoze cena za AC nabijeni u Kafulandu je 5900Kc/MWh - a domnivam se ze vetsi cast elektriny byla spotrebovana timto zpusobem, mozna ale Kaufland to dorovnava do 8000Kc/MWh
zhruba 10kWh za den na jednu stanici - takze ono tam jsou dny kdy na te stanici neobjevilo ani jedno auto.
Proc asi?
To je smesny jak pokazdy takovy business propadak vystavuji jako uspech.