Diess přijel do Prahy, rozhodnutí o české gigafactory ale padne příští rok

1
Diess přijel do Prahy, rozhodnutí o české gigafactory ale padne příští rok
Fotografie: Škoda Auto
  • Herbert Diess se setkal s ministrem Karlem Havlíčkem, aby s ním jednal o budoucí orientaci tuzemského automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu
  • Jednání se zúčastnili také Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen za technologie, a předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer
  • Byla podepsána dohoda o společném záměru v České republice do roku 2025 zřídit několik tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily

Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, se dnes v Praze setkal s českým místopředsedou vlády, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem. Hlavním tématem jednání byla budoucí orientace tuzemského automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu. Jednání se týkala celého produkčního řetězce elektromobilů. Jednání se zúčastnili také Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen za oblast techniky, a předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer. V rámci setkání byla podepsána dohoda o společném záměru výstavby několika tisíc dobíjecích bodů pro elektromobily na hlavních silničních tazích a nádražích v České republice do roku 2025. V rámci návštěvy se Herbert Diess setkal k důležitým tématům s Jaroslavem Povšíkem, předsedou Podnikové rady Odborů KOVO a místopředsedou Dozorčí rady Škoda Auto a.s.


Hlavním tématem dnešního jednání mezi předsedou představenstva koncernu Volkswagen Herbertem Diessem a českým místopředsedou vlády, ministrem průmyslu a obchodu a ministrem dopravy Karlem Havlíčkem byla budoucí orientace českého automobilového průmyslu s ohledem na elektromobilitu. Cílem jednání bylo dosažení shody ohledně dalších kroků tak, aby Česká republika z procesu transformace automobilového průmyslu vyšla posílena. Jednání se týkala celého produkčního řetězce elektromobilů. Koncern Volkswagen plánuje vybudovat v Evropě do konce desetiletí šest gigatováren o celkové kapacitě 240 gigawatthodin, které mají pokrýt rostoucí poptávku po bateriových článcích a zajistit odpovídající dodávky. Jedna z těchto továren na výrobu bateriových článků má být vybudována ve střední nebo východní Evropě, rozhodnutí o její přesné lokalizaci bylo avizováno na první polovinu roku 2022.

Škoda Enyaq iV je jedním z nejatraktivnějších evropských elektromobilů. Poptávka výrazně převyšuje naše očekávání. Jsem rád, že vláda České republiky sází na elektromobily a dobíjecí infrastrukturu. Pomocí takových opatření se bude tento model moci stát prodejním hitem i v zemi svého původu. Několik tisíc nových dobíjecích bodů zájem zákazníků o elektromobily nadále posílí,” řekl Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen

Česká republika je atraktivní potenciální lokalitou pro jednu ze šesti továren na výrobu bateriových článků, které Volkswagen plánuje v Evropě vybudovat. Má konkurenceschopné ceny energií i mzdové náklady, dobré napojení na další východoevropské koncernové závody a jedno z největších ložisek lithia v Evropě. Rozhodující je to, že tato země k revoluci v elektromobilitě přistupuje odhodlaně – počínaje přechodem na obnovitelné zdroje energií přes důslednou výstavbu dobíjecí infrastruktury až po komplexní podporu technologií budoucnosti,“ dodal Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen za technologie


Náš domácí český trh v rámci naší strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 rozvineme v centrum elektromobily. Našim cílem je zajistit stávající pracovní místa a vytvořit nová, aby tato země z procesu hluboké transformace vyšla posílena. Dnešní jednání ukázalo, že vůle je na obou stranách. Teď je důležité důsledně se věnovat dalším krokům. Společnost Škoda Auto je připravena k tomu svým dílem přispět.”, Thomas Schäfer, předseda představenstva Škoda Auto.

Několik tisíc nových dobíjecích bodů pro elektromobily v České republice do roku 2025

V rámci tohoto setkání podepsali Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr obchodu a průmyslu a ministr dopravy, Daniel Beneš, předseda představenstva skupiny ČEZ, a Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, dohodu o společném záměru vybudovat v České republice do roku 2025 několik tisíc dobíjecích bodů. Dobíjecí stanice mají být zřízeny na nádražích a podél hlavních silničních tahů a napájeny uhlíkově neutrální elektřinou od společnosti ČEZ. Výstavba dobíjecí infrastruktury má výrazně urychlit přechod k elektromobilitě, a tím i dekarbonizaci země. Rozmístění dobíjecích stanic bude určeno ve spolupráci se společnostmi Škoda Auto a Elli, koncernovou dceřinou společností pro řešení otázek dobíjení. Rozhodovat se bude mimo jiné i podle dat o nejfrekventovanějších silničních tazích.

Česká republika se má s pomocí společnosti Škoda Auto stát centrem elektromobility

V rámci své strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 plánuje automobilka přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Konkrétně se do roku 2030 mají ve všech třech českých výrobních závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí vyrábět elektrické komponenty nebo elektrické vozy. V současné době se tu už vyrábí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in-hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku se kromě toho v Mladé Boleslavi rozjede také produkce bateriových systémů řady MEB pro model Enyaq iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na vybudování stabilní dodavatelské struktury pro elektromobilitu.

Související články
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
“ Jsem rád, že vláda České republiky sází na elektromobily a dobíjecí infrastrukturu.”
To je dobrej vtip.
Ale snad ted, kdyz konecne odtahne ten co nas ochrani pred nesmysly z unie jako je elektromobilita, se to treba stane pravdou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze